Apple już nie będzie naśmiewać się z Windowsa

Strona główna Aktualności

O autorze

Użytkownicy systemu Mac OS X dobrze znają prześmiewcze reklamy z serii Get a Mac. Dwóch komików parodiowało stereotypowe wyobrażenia na temat właścicieli pecetów i systemu Windows. Wszystko wskazuje na to, że ta seria reklam dobiegła końca - czyżby dlatego, że Windows 7 nie jest już tak dobrym przedmiotem do żartów jak Vista?

Schemat reklam był zawsze taki sam: wyluzowany Justin Long (Mac) i sztywny John Hodgman odgrywający nudnego właściciela peceta. W prezentowanych od 2006 r. reklamach wyśmiewane były wszystkie wady systemu Windows - podatność na wirusy, trudna obsługa, brak innowacyjności czy kłopoty z instalacją dodatkowych urządzeń. Spora część złośliwości wymierzona była w system Windows Vista, który począwszy od wprowadzenia na rynek zdobył sobie sporą rzeszę krytyków. Oprogramowaniu Microsoftu zarzucano między innymi problemy z bezpieczeństwem, brak znaczących różnic między XP i Vista albo częste zawieszanie się systemu. Jednak od października zeszłego roku Apple nie przedstawił żadnej nowej reklamy „Get a Mac”. Pojawiły się przypuszczenia, że seria została wstrzymana.

Taką opinię potwierdził Justin Long w wywiadzie dla A.V. Club. Niestety, nie podał żadnych szczegółów na temat wstrzymania „Get a Mac”. Być może Apple doszedł do wniosku, że temat został wyeksploatowany. Możliwe jest również, że do zakończenia serii przyczynił się Windows 7. Cieszy się on sporą popularnością wśród użytkowników i w odróżnieniu od Visty oceniany jest bardzo przychylnie nie tylko przez specjalistów, ale również przez zwykłych klientów. Naśmiewanie się z oprogramowania, które działa dobrze mogłoby spotkać się z odwrotnym od zamierzonego efektem.

© dobreprogramy