Facebook, Google i Twitter muszą zmienić regulamin dla UE

Facebook, Google i Twitter muszą zmienić regulamin dla UE

Facebook, Google i Twitter muszą zmienić regulamin dla UE
18.03.2017 11:24

Oszustwa, podróbki, fałszywe ogłoszenia i „niesprawiedliwe” warunki korzystania z serwisów społecznościowych dostatecznie zirytowały Komisję Europejską, by wystosowała ostrzeżenie do Google'a, Twittera i Facebooka. Komisja ostrzega, że amerykańskim firmom grożą sankcje, jeśli nie dostosują się do europejskich standardów.

Pod koniec ubiegłego roku Bruksela znów zaczęła obserwować wspomniane firmy. Nie jest to nic dziwnego, bo regularnie są z nimi jakieś „problemy”. Tym razem chodzi o bezpieczeństwo użytkowników korzystających z usług i ukrócenie nieuczciwych praktyk, które są popularne w tym sektorze.

Nie można godzić się na to, by konsumenci mogli zwracać się tylko do sądu w Kalifornii, by rozwiązać swoje problemy. Niedopuszczalne jest również, by klienci byli pozbawieni prawa do wycofania się z zakupów zrobionych online. Media społecznościowe muszą też odpowiedzialnie radzić sobie z oszustwami, które zdarzają się na ich platformach. komisarz Vera Jourová

Innymi słowy serwisy społecznościowe zostały zobowiązane, by dostosować regulaminy do wytycznych dyrektywy 93/13/EEC w sprawie nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich. Dyrektywa mówi między innymi, że media społecznościowe nie mogą odmówić użytkownikom prawa do pójścia do sądu w kraju Unii Europejskiej i nie mogą wymagać, by klient zrzekł się podstawowych praw – na przykład prawa do wycofania się z zakupów przez Internet. Treści sponsorowane i reklamy muszą być wyraźnie oznaczone jako takie. Co więcej, regulamin nie może oddawać w ręce administratorów usług prawa do dowolnego i nieograniczonego usuwania treści.

Ponadto regulamin usługi nie może ograniczać odpowiedzialności firmy za jakość działania usługi i nie można zmieniać regulaminu usługi bez wyraźnego informowania o tym klientów i możliwości zerwania umowy. Zerwanie umowy, czyli w tym przypadku usunięcie konta, powinno odbywać się na jasnych zasadach. Decyzja nie może zostać podjęta jednostronnie i bez podania powodu.

Komisja Europejska zobowiązała także serwisy do ukrócenia wszelkich oszustw. Zdaniem europejskich regulatorów wpisy tego typu muszą być usuwane natychmiast, jak tylko administratorzy dowiedzą się o ich obecności na stronach.

Firmy mają miesiąc by dostosować się do unijnych wymagań, jeśli chcą uniknąć poważniejszych konsekwencji.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (39)