reklama

Facebook przestrzega przed kłamstwami w Sieci w... prasie drukowanej

Strona główna Aktualności

O autorze

Internet miał zabić prasę drukowaną i rzeczywiście czytelnictwo papierowych gazet spada. Jak się jednak okazuje nawet dla ikony współczesnego internetu – Facebooka – mogą być one ważnym kanałem komunikacji z czytelnikami oraz okazją do zrobienia sobie niezłego PR-u.

Serwis Zuckerberga wykupił w brytyjskich gazetach całostronicowe ogłoszenia, w których instruuje czytelników, w jaki sposób zidentyfikować w Sieci nieprawdziwe informacje. Można by zapytać, dlaczego serwis czytany każdego dnia przez setki milionów ludzi na całym świecie ucieka się do pomocy prasy o znacznie mniejszym zasięgu i to prasy z jednego tylko kraju. Odpowiedź jest banalnie prosta: PR i polityka.

Działanie Facebooka to kolejna odsłona historii pt. fałszywe informacje dały zwycięstwo Trumpowi i doprowadziły do Brexitu. Serwis społecznościowy chce najwyraźniej zapobiec kolejnej „katastrofie” i przed planowanymi na przyszły miesiąc wyborami parlamentarnymi w Wielkiej Brytanii chce poinformować brytyjskich wyborców – tych do których nie jest w stanie dotrzeć online – jak bronić się przed fałszywymi informacjami. Podobnie zresztą robił we Francji przed ostatnimi wyborami prezydenckimi. Przy okazji koncern Zuckerberga robi sobie reklamę, prezentując się jako firma, której zależy na uczciwości i prawdzie.

W jaki zatem sposób można rozpoznać fałszywe informacje? Trzeba sceptycznie podchodzić do nagłówków prasowych, zwracać uwagę na zmanipulowane zdjęcia oraz na pochodzenie newsa. Od specjalistów z Facebooka dowiadujemy się też, że wiele witryn z fałszywymi informacjami ma dziwny lub mylący wygląd. Oczywiście powinniśmy być też sceptyczni co do samej treści i weryfikować ją w źródle o dobrej reputacji.

Z reklamy dowiadujemy się również, że z Facebooka usunięto dziesiątki tysięcy kont, które prawdopodobnie celowo rozprzestrzeniały fałszywe informacje. Serwis chwali się też, że pracuje nad algorytmami, które będą oznaczały informacje jako podejrzane.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić