reklama

Facebook stawia na gry, tworzy nowy oddział w Europie

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Facebook postrzegany jest nie tylko jako popularne miejsce dzielenia się uwagami czy powszechnego chwalenia życiowymi osiągnięciami, ale też serwis rozrywkowy. Różni producenci oferują nam coraz więcej zintegrowanych z platformą gier. Widząc potrzebę dobrej komunikacji i współpracy z nimi nie tylko w USA, firma Marka Zuckerberga zdecydowała się na utworzenie powołanej specjalnie do tego celu ekipy również w Europie.

Ruch ten tłumaczy się sukcesem firm ze Starego Kontynentu, które na Facebooku swoimi produkcjami robią coraz większą furorę. Podkreślane jest, że społecznościowe zjawisko wchodzi w niejako trzecią fazę rozwoju, jeśli o gry chodzi. Przeszliśmy od prostych tytułów, mających za zadanie sprawdzić możliwości platformy, przez szał uzależniających, wirtualnych upraw, po pozycje z naprawdę szerokiego zakresu gatunków. To dynamicznie rozwijający się rynek. Coraz większa liczba deweloperów nastawia się na tworzenie gier społecznościowych. Nie chodzi wyłącznie o Amerykanów. Zarządzający Facebookiem chwalą Europę szczególnie z uwagi na wprowadzane innowacje.

To ponoć dopiero początek drogi Facebooka do tytułu rozrywkowego fenomenu. Spogląda się z nadzieją w kierunku gier poświęconych znanym markom, czy łączących wirtualne zakupy z ofertami na rzeczywiste produkty. Firma obiecuje wspierać nie tylko największych, lecz również tych mniejszych producentów, douczając ich nawet w kwestiach wykorzystywania pewnych mechanizmów — w marcu chociażby w Sztokholmie, Londynie i Tel Avivie odbędą się spotkania skupione na zastosowaniu rozwiązań mobilnych.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama