r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Fall Creators Update uszkodził systemowe aplikacje? Microsoft radzi jak je naprawić

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Windows 10 Fall Creators Update trafił już do milionów użytkowników na całym świecie. Przyniósł wiele wartych uwagi nowości i ulepszeń, niektórym jednak coś w zamian zabrał. Użytkownicy najnowszej wersji systemu Microsoftu donoszą, że niespodziewanie po instalacji tej aktualizacji zniknęły im systemowe aplikacje – i to tak ważne jak np. Kalkulator.

Nam taki problem się nie przydarzył, ale internauci na wielu forach zgłaszają problem z zaginionymi aplikacjami. Nie jest tak, że zniknęły tylko ich ikonki, nie da się też ich uruchomić z konsoli ani poprzez asystentkę Cortana. Gdy jednak użytkownicy próbują swoje systemowe aplikacje zainstalować ponownie z Windows Store, dowiadują się, że aplikacja jest zainstalowana w systemie.

Microsoft nie naprawił jeszcze tej usterki, jednak przyznał, że występuje. Na łamach swojego serwisu Community przedstawiono rozwiązanie, które powinno pomóc.

r   e   k   l   a   m   a

Należy w tym celu przejść do listy zainstalowanego oprogramowania w Ustawienia > Aplikacje > Aplikacje i funkcje, a następnie wybrać tam uszkodzoną aplikację, rozwijając jej panel i tam wybrać Opcje zaawansowane. W widoku Opcji zaawansowanych powinien być widoczny przycisk Napraw. Jeśli przycisku nie ma, lub jego kliknięcie nie przyniesie żadnego rezultatu, można kliknąć Resetuj, choć to jednak wiąże się z utratą danych aplikacji.

Jeśli resetowanie nie pomoże, Microsoft radzi aplikację przeinstalować. W tym celu w Ustawienia > Aplikacje >Aplikacje i funkcje należy na liście wskazać aplikację i kliknąć przycisk Odinstaluj, a następnie na nowo zainstalować ją ze Sklepu. Po instalacji aplikacja powinna pojawić się na nowo w liście aplikacji, powinno też dać się ją przypiąć do Menu Start.

Za dużo tych aplikacji zniknęło, by wszystkie ręcznie przywracać? Pozostaje konsola. Microsoft zaleca uruchomić PowerShella w trybie administratora – prawym przyciskiem myszy klikając na przycisku Start, z menu kontekstowego wybierając Program Windows PowerShell (Administrator), a następnie wydać następujące polecenia:

reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\TileDataModel\Migration\TileStore" /va /f

get-appxpackage -packageType bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + "\appxmetadata\appxbundlemanifest.xml")}

$bundlefamilies = (get-appxpackage -packagetype Bundle).packagefamilyname

get-appxpackage -packagetype main |? {-not ($bundlefamilies -contains $_.packagefamilyname)} |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + "\appxmanifest.xml")}

Poczekaliście kilka minut na ich wykonanie, ale i to nie pomogło? Pozostaje więc zresetować Windows: Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Odzyskiwanie > Resetuj ustawienia komputera > Rozpocznij. Na szczęście wybierając opcję Zachowaj moje pliki można zrobić to w miarę bezboleśnie, bez utraty swoich danych.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.