Google na straży jakości reklam w internecie: ostrzejsza kontrola nową metodą na oszustów

Strona główna Aktualności

O autorze

Google bierze na warsztat swoje mechanizmy odpowiedzialne za dobieranie reklam w internecie. Nadszedł bowiem czas, by zaostrzyć ich działanie wobec reklam rzekomych specjalistów i osób związanych z szeroko rozumianym wsparciem technicznym. Jak się okazuje, tego typu reklamy pojawiają się ostatnio w sieci coraz częściej, jednak w rzeczywistości mają niewielki związek z niesieniem pomocy użytkownikom i są tylko kolejnymi formami oszustw.

O szczegółach Google poinformował dziś na swoim blogu. Zauważywszy coraz więcej reklam wsparcia technicznego firm trzecich, zdecydował, że będzie lepiej przyglądać się reklamom z tej kategorii, docelowo wprowadzając nowe mechanizmy weryfikacji. Te mają zostać zaimplementowane w najbliższych miesiącach i przyczynić się do wyeliminowania z internetu wszystkich reklam z kategorii wsparcia technicznego, które mogą wprowadzać użytkowników w błąd.

Warto dodać, ze to nie pierwszy raz, kiedy Google robi zauważalny krok związany z reklamami w internecie. Wcześniej w podobny sposób zablokowano już na przykład reklamy związane z kredytami-chwilówkami oraz poręczeniami majątkowymi. Dbanie o jakość reklam w sieci przez Google nie powinno być jednak zaskoczeniem. Firma od zawsze jednoznacznie uważała, że reklamy w sieci są niezbędne, jednak powinny być wartościowe treścią oraz znajdować się we właściwych miejscach witryn.

Przykład takiego podejścia użytkownicy internetu mieli okazję obserwować stosunkowo niedawno, kiedy w lutym bieżącego roku do przeglądarki Google Chrome trafiło natywne blokowanie reklam. Co istotne, w tym przypadku blokowane są tylko reklamy na tych stronach, które nie spełniają zasad ustalonych niegdyś przez Coalition for Better Ads. To zestaw reguł, które określają w jakich miejscach na stronach mogą znajdować się reklamy i jakie powinno być ich zachowanie, by nie były uciążliwe.

© dobreprogramy