Intel publicznie przeprasza za nie najlepszą dostępność procesorów

Intel publicznie przeprasza za nie najlepszą dostępność procesorów

Do świąt ma być lepiej, fot. Shutterstock.com
Do świąt ma być lepiej, fot. Shutterstock.com
Piotr Urbaniak
22.11.2019 09:03, aktualizacja: 26.11.2019 08:23

Saga pod hasłem Intel i jego dostawy procesorów trwa sinusoidalnie. Raz jest lepiej, raz – gorzej. Ale od dłuższego już czasu nigdy tak, żeby partnerzy byli całkowicie zadowoleni. Co teraz? Starą sprawdzoną metodą PR-u Intel wziął się za przepraszanie klientów.

Szefowa działu sprzedaży, marketingu i komunikacji, Michelle Johnston Holthaus, opublikowała pełen samokrytyki list otwarty, w którym bijąc się w pierś, raz jeszcze tłumaczy detale zamieszania.

"Chciałabym szczerze przeprosić za wpływ, jaki ostatnie opóźnienia w dostawach procesorów mają na wasz interes i podziękować za nieprzerwane partnerstwo" – pisze Holthaus, zwracając się do innych producentów, zamawiających u Intela czipy. "Chciałabym też poinformować o naszych działaniach i inwestycjach, które mają na celu poprawę równowagi między popytem a podażą i wsparcie" – kontynuuje.

Jak twierdzi przedstawiciel, produkcję układów w technologii 14 nm zwiększono dwukrotnie, a teraz ponoć to samo czeka nowsze procesory w 10 nm. Dodaje jednak, że doskonale zdaje sobie sprawę z występujących ograniczeń i spowodowanem tym frustracji.

Holthaus tłumaczy: "W branży komputerów osobistych działamy z niewielkimi zasobami rezerwy, przez co jesteśmy mniej zdolni do kompensacji jakiejkolwiek zmienności poziomu produkcji, czego doświadczyliśmy w obecnym kwartale. Spowodowało to opóźnienia w wysyłce, które, jak oceniamy, stanowią poważne wyzwanie dla waszych firm".

Nie ma co ukrywać, że każde przedsiębiorstwo priorytetowo traktuje rynki wysokomarżowe, a tym komputery osobiste dla Intela bez wątpienia nie są. Niebiescy ile tylko mogą pompują w HPC, centra danych i serwery, po czym producentom sprzętu konsumenckiego i integratorom systemów wysyłają resztkę. Lekki spadek uzysku dodać wzrost popytu w sektorze profesjonalnym i rodzi się problem.

Według Holthaus, do świąt sytuacja ma mimo wszystko zostać unormowana. Tymczasem partnerzy Intela "mogą liczyć na wsparcie", cokolwiek to nie znaczy.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (40)