WindowsGrafikaModelowanie 3DMakeHuman

MakeHuman1.2.0

zabezpiecz pobieranie
Asystent może proponować instalację ofert reklamowych, na które nie musisz wyrażać zgody w celu pobrania programu. Możesz też użyć linków bezpośrednich bez asystenta (przycisk obok). W przypadku pomyłkowej instalacji niechcianego oprogramowania polecamy skorzystanie z naszego poradnika.
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item

Program MakeHuman przeznaczony jest do tworzenia ludzkich i humanoidalnych postaci w trzech wymiarach. Modele można potem wykorzystać w grach, ilustracjach, animacjach, bądź przekazać do programów ZBrush (bądź prostszego Sculptrisa) i Mudbox, gdzie zostaną „doszlifowane”. MakeHuman jest też całkowicie darmowy i otwarty. Jego kod źródłowy jest dostępny na licencji AGPLv3.

Program rozwinął się z napisanego 1999 roku skryptu MakeHead, który generował głowy w Blenderze. Program składa się z wydajnego rdzenia napisanego w C oraz „otoczki” funkcjonalnej w Pythonie, którą można dowolnie rozszerzać.

Przez ten czas zespół, który go tworzy, opracował ciekawy i wyjątkowy system tworzenia bazowych siatek, w których pętle tworzone przez krawędzie (edge loop) zostały zoptymalizowane dla animacji, nie znajdziemy ani jednego trójkąta i ani jednego bieguna, z którego odchodzić będzie więcej niż 5 krawędzi. Same bieguny stanowią poniżej 1% siatki.

Graficzny interfejs użytkownika powstał na podstawie dogłębnego badania przyzwyczajeń i zachowań użytkowników. Jest on na tyle intuicyjny, że można szybko go opanować już po pierwszym uruchomieniu. Parametry dostarczone przy modelowaniu pozwalają precyzyjnie dobrać wygląd modelu do wieku (od niemowląt po starców), płci, muskulatury i rasy, a także bardzo precyzyjnie sterować szczegółami, jak kształt dłoni, stóp, uszu i elementów twarzy.

Warto zaznaczyć, że twórcy MakeHuman dążą do poprawności anatomicznej przedstawianego ciała. Jeden z modeli bazowych stworzył Kaushik Pal, znany z prac wykonanych w Maya oraz ciekawych projektów programistycznych.

Gotowe modele można wyeksportować w formatach: RIB (renderman), OBJ (wavefront obj), MHX (Blender), DAE (collada) oraz MD5 (Doom 3).

Ocena redakcji
4.0
Ocena użytkowników
4.56 ocen
Twoja ocena
Liczba pobrań7 833
Data aktualizacji9 lis 2020
Rozmiar pliku317.22 MB
System operacyjnyWindows
LicencjaBezpłatna
Masz problem z tym programem?
Zapytaj na naszym forum
Opinie (0)
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)