Natywna implementacja DirectX 11 dla Linuksa

Natywna implementacja DirectX 11 dla Linuksa

Wojciech Cybulski
21.09.2010 20:49

Gallium3D, biblioteka na bazie której tworzone są sterowniki grafiki 3D, wzbogaciła się o wstępną obsługę API DirectX 11. Umożliwi to natywną obsługę API DirectX 11 w systemie Linux - informuje Phoronix.

Dzięki zmianom wprowadzonym do bibliotek Gallium3D możliwe stanie się uruchamianie gier zgodnych z interfejsem programowania DirectX 10/11 w środowisku Wine bez potrzeby konwertowania instrukcji Direct3D do formatu OpenGL. Obecnie Wine oferuje jedynie szczątkową obsługę DirectX 10. Twórcy implementacji podkreślają, że ich rozwiązanie zapewnia lepszą wydajność niż stosowanie API OpenGL - w przypadku Gallium3D konieczne jest bowiem napisanie i skompilowanie dużo mniejszej ilości kodu. Natywna obsługa Direct3D 10/11 w systemie Linux wymagała dopisania do Mesa 3D około 26 tysięcy linijek kodu. Choć nowa wersja bibiotek Gallium3D nie jest jeszcze ukończona, użytkownicy mogą z ich pomocą przeprowadzić pierwsze testy DirectX 11 w systemie Linux.

Biblioteka Gallium3D zostały napisane przez VMware, firmę znaną z produkcji oprogramowania do wirtualizacji. Autorem najnowszych zmian wprowadzonych do Gallum3D jest Luca Barbieri.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (67)