Nowe reklamy na YouTubie: pionowe i jeszcze lepiej dopasowane do gustu widza

Strona główna Aktualności
image
YouTube wprowadza nowe typy reklam (depositphotos)

O autorze

YouTube implementuje nowe reklamy w mobilnej aplikacji. Jak informuje serwis The Drum, od teraz w programie mogą pojawiać się pionowe treści, które wypełnią większość ekranu. To działanie dopasowane do statystyk korzystania z serwisu. Jak się okazuje, ponad 70 procent ruchu na YouTubie pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych i reklamy wyświetlane w orientacji pionowej maja przyczynić się do zwiększenia zysków. Od pewnego czasu w aplikacji można już bowiem wygodnie wyświetlać filmy nagrane inaczej, niż w poziomej orientacji.

Testy już się rozpoczęły, a zostały przeprowadzone przy współpracy z marką Hyundai. Jak się okazuje, po ich zakończeniu odnotowano 33-procentowy wzrost świadomości marki oraz 12-procentowy wzrost zainteresowania zakupem SUV-a firmy, który pojawiał się w reklamach. Wprowadzenie pionowych treści reklamowych to krok, który ma być odpowiedzią na oczekiwania reklamodawców, którzy proponowali takie rozwiązanie już wcześniej.

To jest coś, o czym od jakiegoś czasu słyszeliśmy już od reklamodawców i ich agencji kreatywnych i teraz jesteśmy szczęśliwi, że w końcu możemy to dostarczyć. Liczę na to, że to, co z nimi zrobią, przekroczy nasze oczekiwania z kreatywnego punktu widzenia – tłumaczy Neal Mohan, CPO YouTube'a w wywiadzie dla serwisu The Drum.

To jednak nie koniec nowości, ponieważ na YouTubie pojawią się wkrótce także reklamy lepiej dopasowane do rekomendacji konkretnych użytkowników. Można przypuszczać, że celem będzie na przykład serwowanie reklam nowych samochodów tylko tym osobom, które często oglądają filmy związane z motoryzacją, a przez to w ich rekomendacjach często znajdują się nagrania związane z samochodami. Wydaje nam się, że jest to atrakcyjne miejsce dla użytkowników, dlatego może być świetnym miejscem do nawiązania kontaktu z reklamodawcami – dodaje Mohan, uzasadniając wprowadzenie nowych miejsc reklamowych.

Warto przypomnieć, że nowe formaty i miejsca prezentacji to nie jedyne zmiany w kontekście reklam na YouTubie w ostatnim czasie. W serwisie od niedawna dostępne są również dla wszystkich niepomijalne reklamy, które z pewnością można zaliczyć do tych najbardziej uciążliwych. O ich stosowaniu mogą decydować sami twórcy. Maksymalna długość takiej reklamy wykorzystanej w filmie została z góry ograniczona i wynosi 20 sekund.

© dobreprogramy