reklama

Pisz głosem: Word i Outlook z transkrypcją mowy dzięki wtyczce Dictate

Strona główna Aktualności

O autorze

Hodowca maszyn wirtualnych i psów, poza tym stary linuksiarz, bonvivant i śmieszek. W 2012 roku napisał na DP o algorytmie haszowania Keccak i wciąż pamięta, jak on działa.

Większość osób nie pisze zbyt szybko. Do nich adresowana jest Dictate, nowa wtyczka Office, powstała podczas ostatniego hackathonu Microsoft Garage. Dzięki Dictate użytkownicy Worda, PowerPointa i Outlooka mogą po prostu podyktować to, co wcześniej mozolnie wpisywali „z palca”.

W Dictate przekształcenie mowy w tekst następuje online, dzięki sztucznej inteligencji Microsoft Cognitive Services – tej samej, z której korzysta Microsoft Translator czy interfejs Bing Speech. Efekt jest całkiem udany: transkrypcja 20 języków (w tym polskiego) zachodzi w czasie rzeczywistym, z wysoką dokładnością.

Aby skorzystać z wtyczki, należy dysponować przynajmniej Windowsem 8.1 z zainstalowanym frameworkem .NET 4.5, oraz pakietem Office 2013 (nie można zapomnieć oczywiście o mikrofonie i dostępie do Internetu). Dictate oferowane jest w wersji 32- i 64-bitowej – należy dobrać wersję do swojego Office, co oznacza, że zazwyczaj będziemy potrzebować wtyczki 32-bitowej. Kreator instalacji nie wymaga niczego poza klikaniem Dalej.

Problemy mogą zacząć się później: w niektórych konfiguracjach wtyczka nie będzie aktywna. Aby wymusić jej włączenie, należy w menu Plik wybrać Opcje > Dodatki > Zarządzaj | Dodatki COM > Przejdź, a następnie zaznaczyć ładowanie przy uruchamianiu.

Korzystanie z takiego systemu wprowadzania tekstu na pewno nie jest dla każdego, wymaga pewnej wprawy, szczególnie przy wywoływaniu znaków interpunkcyjnych (dostępnych póki co jedynie w języku angielskim). Niemniej jednak wraz z rozwojem wtyczki można spodziewać się zarówno większej dokładności i nowych funkcji jak i przeniesienia jej na inne platformy, w tym macOS-a.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama