PlayStation 5 z rewolucyjną technologią audio? Efekt może być spektakularny Strona główna Aktualności27.02.2020 16:56 PlayStation 5 będzie posiadać nowy układ audio 3D i ma zapewnić nową jakość dźwięku, fot. Chesnot/Getty Images Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra W kontekście konsol nowej generacji, takich jak Xbox Series X oraz PlayStation 5 najwięcej uwagi poświęcało się nowym procesorom, układom graficznym i ray tracingowi oraz dyskom SSD. To jednak nie wszystko, co szykują producenci sprzętu. Chcą oni również, aby doszło do przełomu w kwestii dźwięku. Mark Cerny, architekt konsoli PS5 zauważył, że przy przejściu z PlayStation 3 do PlayStation 4 nie doszło do żadnej rewolucji w tym temacie. Sony 360 Reality Audio – konkurencyjna dla Dolby Atmos technologia może być dostępna na PS5 Z wcześniejszych informacji, jakie otrzymaliśmy na temat PlayStation 5, dowiedzieliśmy się, że konsola będzie używać dedykowanego układu AMD odpowiadającego za dźwięk 3D. Z racji tego, że w październiku 2019 roku Sony wprowadziło 360 Reality Audio, technologię dźwięków obiektowych, jest prawdopodobnym, że właśnie zagości ona na PlayStation 5. Ma to sens z kilku powodów. Przede wszystkim Sony 360 Reality Audio działa na bardzo podobnej zasadzie, co wiodący obecnie format Dolby Atmos. Dźwięk obiektowy dostarcza nam 360-stopniowej palety audio, gdzie każdy element ma zaznaczoną swoją wysokość i konkretne miejsce w miksie. Po drugie, z przyczyn ekonomicznych, byłoby to tym bardziej dla Sony sensowniejsze, ze względu na brak ewentualnych opłat licencyjnych, które trzeba uiszczać dla Dolby. W końcu 360 Reality Audio to ich własne rozwiązanie. A po trzecie i być może najważniejsze – Sony 360 Reality Audio działa obecnie przy strumieniowaniu muzyki z każdymi słuchawkami, a nie tylko tymi, które są zgodne z tym formatem, jak w przypadku Atmos. Dźwięk obiektowy oplata nas w 360 stopniach i może w znaczący sposób odmienić wrażenia płynące z gier, fot. Sony Co prawda zestawy kina domowego nie są kompatybilne z 360 Reality Audio, ale jeśli za przetwarzanie dźwięku miałby odpowiadać układ na konsoli, nie miałoby to wtedy żadnego znaczenia. W tym momencie jest to jedynie spekulacja z mojej strony, ale oparta na bardzo solidnych przesłankach i tym bardziej warta upublicznienia, gdyż Microsoft również ma poważne plany względem następnej generacji dźwięku, którymi niedługo się podzieli. Sprzęt Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Dolby Atmos: gry i platformy, które wykorzystują rewolucyjną technologię audio 6 mar 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie Gaming 29 Xbox Series X i sprzętowy ray tracing. Ale nie taki jak myślisz 27 lut 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 29 Xbox Series X z dedykowanym układem do przetwarzania audio 19 lut 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 12 PlayStation 5 – specyfikacja techniczna. Podsumowanie konferencji Sony 18 mar 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 161
Udostępnij: O autorze Jakub Krawczyński @jak.kra W kontekście konsol nowej generacji, takich jak Xbox Series X oraz PlayStation 5 najwięcej uwagi poświęcało się nowym procesorom, układom graficznym i ray tracingowi oraz dyskom SSD. To jednak nie wszystko, co szykują producenci sprzętu. Chcą oni również, aby doszło do przełomu w kwestii dźwięku. Mark Cerny, architekt konsoli PS5 zauważył, że przy przejściu z PlayStation 3 do PlayStation 4 nie doszło do żadnej rewolucji w tym temacie. Sony 360 Reality Audio – konkurencyjna dla Dolby Atmos technologia może być dostępna na PS5 Z wcześniejszych informacji, jakie otrzymaliśmy na temat PlayStation 5, dowiedzieliśmy się, że konsola będzie używać dedykowanego układu AMD odpowiadającego za dźwięk 3D. Z racji tego, że w październiku 2019 roku Sony wprowadziło 360 Reality Audio, technologię dźwięków obiektowych, jest prawdopodobnym, że właśnie zagości ona na PlayStation 5. Ma to sens z kilku powodów. Przede wszystkim Sony 360 Reality Audio działa na bardzo podobnej zasadzie, co wiodący obecnie format Dolby Atmos. Dźwięk obiektowy dostarcza nam 360-stopniowej palety audio, gdzie każdy element ma zaznaczoną swoją wysokość i konkretne miejsce w miksie. Po drugie, z przyczyn ekonomicznych, byłoby to tym bardziej dla Sony sensowniejsze, ze względu na brak ewentualnych opłat licencyjnych, które trzeba uiszczać dla Dolby. W końcu 360 Reality Audio to ich własne rozwiązanie. A po trzecie i być może najważniejsze – Sony 360 Reality Audio działa obecnie przy strumieniowaniu muzyki z każdymi słuchawkami, a nie tylko tymi, które są zgodne z tym formatem, jak w przypadku Atmos. Dźwięk obiektowy oplata nas w 360 stopniach i może w znaczący sposób odmienić wrażenia płynące z gier, fot. Sony Co prawda zestawy kina domowego nie są kompatybilne z 360 Reality Audio, ale jeśli za przetwarzanie dźwięku miałby odpowiadać układ na konsoli, nie miałoby to wtedy żadnego znaczenia. W tym momencie jest to jedynie spekulacja z mojej strony, ale oparta na bardzo solidnych przesłankach i tym bardziej warta upublicznienia, gdyż Microsoft również ma poważne plany względem następnej generacji dźwięku, którymi niedługo się podzieli. Sprzęt Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji