Problemy PewDiePie: sponsorzy odwracają się od enfant terrible YouTube'a

Problemy PewDiePie: sponsorzy odwracają się od enfant terrible YouTube'a

Problemy PewDiePie: sponsorzy odwracają się od enfant terrible YouTube'a
14.02.2017 16:14, aktualizacja: 14.02.2017 18:32

PewDiePie to jeden z najpopularniejszych i najbardziej wpływowych youtuberów z ponad 3 tys. filmów na koncie. Po raz ostatni pisaliśmy o nim w lipcu zeszłego roku. Wyszło wtedy na jaw, że przyjął on od studia Warner Bros nawet kilkadziesiąt tysięcy dolarów za pochlebne recenzje gry Middle-earth: Shadow of Mordor.

Dziś wiadomo już, że PewDiePie, który wyrasta na jednego z największych rozrabiaków YouTube'a, znalazł się w kolejnych tarapatach. Wszystko to przez umieszczone w jego filmach treści humorystyczne, pochodzące z innych serwisów. Mowa między innymi o przedstawieniu w jednym z filmów Chrystusa, który usprawiedliwiał działania Hitlera.

Takie żarty nie spodobały się jednak Disneyowi, którego PewDiePie jest partnerem. A w zasadzie był, bo antysemickie żarty stały się powodem zerwania kontraktu. Sam zainteresowany twierdzi, że treści które zostały uznane za antysemickie były częścią cyklu prezentującego, jak szalony jest dzisiejszy świat, szczególnie niektóre serwisy internetowe.

Z początku do sprawy nie ustosunkowali się przedstawiciele YouTube. Na reakcje nie trzeba było jednak czekać: YouTube Red, które zaprosiło PewDiePie do prowadzenia własnego programu, wycofało się z realizacji drugiego sezonu. Ponadto został on usunięty z reklamowego programu finansowania Google Preferred. Czy to jednak zaszkodzi popularnemu youtuberowi? O tym zdecydują jego widzowie. A jest ich dziś ponad 53 miliony.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (129)