reklama

Project Logan, czyli Kepler dla urządzeń przenośnych

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Jesteście fanami rozwiązań firmy NVIDIA przeznaczonych dla urządzeń przenośnych i nie mogliście się doczekać Tegry 4 pod palcami? Firma jeszcze przed upowszechnieniem się układu zapowiada prawdziwą rewolucję w temacie grafiki generowanej przez przyszłościowe smartfony czy tablety. Project Logan, GPU oparte na architekturze Kepler, oddać ma (dosłownie) w nasze ręce gry z oprawą przewyższającą poziomem obecnie panujące konsole.

Producent twierdzi, że wydajnościowo opracowywany wciąż układ już jest potężniejszy od tego siedzącego w PlayStation 3, a także kart GeForce 8800 GTX. W pełnym HD bez problemu radzi sobie z robiącym wrażenie demkiem technologii FaceWorks, a dżungla niczym z Far Cry 3 to też dla niego żadne wyzwanie. Epic Games potwierdził na Logana Unreal Engine 4. Jest wsparcie dla teselacji, renderowania opóźnionego, zaawansowanego wygładzania scen i różnorakich efektów nakładanych na obraz plus realistycznej fizyki obiektów, a od strony bibliotek — OpenGL ES 3.0, OpenGL 4.4 czy DirectX 11. Wszystko to przy poborze prądu na poziomie 2 watów. W urządzeniach przenośnych technologia (zapewne pod bardziej chwytliwą nazwą) zadebiutuje w przyszłym roku.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama