Rosja: Booking.com oskarżany o praktyki monopolistyczne Strona główna Aktualności21.12.2020 20:37 fot. Shutterstock.com Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Przedstawiciele serwisu mieli naciskać na hotelarzy, aby ci stosowali jednakowe ceny bez względu na sposób rezerwacji, twierdzi rosyjska Federalna Służba Antymonopolowa (FAS). Jak wynika z treści oskarżenia, Booking.com nadużywał dominującej pozycji na rynku celem regulacji cen usług noclegowych. Zdaniem FAS przedstawiciele firmy wymuszali na hotelarzach stosowanie jednakowego cennika bez względu na sposób rezerwacji, przez co poszkodowani zostali konsumenci, którzy dostali niniejszym po kieszeni. Zazwyczaj, o ile nie obowiązuje jakaś szczególna promocja, rezerwacja poprzez platformę jest nieco droższa niż bezpośrednio w hotelu. To z uwagi na prowizję dla pośrednika. Rosyjski organ zarzuca Booking.com, że konsekwentnie czuwał nad tym, aby żadnych różnic nie było. Krótko mówiąc, wymuszał podwyżki, aczkolwiek nie sprecyzowano, w jaki dokładnie sposób. Tak czy inaczej, za ten właśnie czyn holenderskiej spółce grozi kara finansowa o wysokości od 1 do nawet 15 proc. rocznego przychodu. Co ciekawe, przedstawiciele Booking.com już zabrali głos, ale w sposób dość mglisty. Stwierdzili bowiem tylko, że nie zamierzają zaprzestawać działalności na terenie Rosji. Jednakowoż w dziedzinie konfliktów z władzami mają już pewne doświadczenie. W kwietniu 2020 r. na Booking.com karę w wysokości 6,8 mln euro nałożyły Węgry, zarzucając firmie rażące przeinaczenia w reklamach i wywieranie nacisku psychologicznego na klientów. W listopadzie holenderski potentat przegrał z kolei przed TSUE w sprawie o naruszenie prawa konkurencji na terenie Niemiec. Oprogramowanie Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Moskwa bierze się za social media: albo się dostosujecie, albo będą kary 23 gru 2020 Piotr Urbaniak Internet Biznes Bezpieczeństwo 92 Rosja. Policja sprzedawała dane z kamer monitoringu miejskiego? Trwa śledztwo 26 wrz 2020 Klaudia Stawska Internet Bezpieczeństwo 20 Twitter masowo zamyka trollkonta powiązane z Rosją, Iranem i Armenią 25 lut Karolina Kowasz Internet 8 Czy 5G szkodzi zdrowiu? Rosjanie chcą poluzowania norm 27 sty Piotr Urbaniak Sprzęt Bezpieczeństwo 66
Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Przedstawiciele serwisu mieli naciskać na hotelarzy, aby ci stosowali jednakowe ceny bez względu na sposób rezerwacji, twierdzi rosyjska Federalna Służba Antymonopolowa (FAS). Jak wynika z treści oskarżenia, Booking.com nadużywał dominującej pozycji na rynku celem regulacji cen usług noclegowych. Zdaniem FAS przedstawiciele firmy wymuszali na hotelarzach stosowanie jednakowego cennika bez względu na sposób rezerwacji, przez co poszkodowani zostali konsumenci, którzy dostali niniejszym po kieszeni. Zazwyczaj, o ile nie obowiązuje jakaś szczególna promocja, rezerwacja poprzez platformę jest nieco droższa niż bezpośrednio w hotelu. To z uwagi na prowizję dla pośrednika. Rosyjski organ zarzuca Booking.com, że konsekwentnie czuwał nad tym, aby żadnych różnic nie było. Krótko mówiąc, wymuszał podwyżki, aczkolwiek nie sprecyzowano, w jaki dokładnie sposób. Tak czy inaczej, za ten właśnie czyn holenderskiej spółce grozi kara finansowa o wysokości od 1 do nawet 15 proc. rocznego przychodu. Co ciekawe, przedstawiciele Booking.com już zabrali głos, ale w sposób dość mglisty. Stwierdzili bowiem tylko, że nie zamierzają zaprzestawać działalności na terenie Rosji. Jednakowoż w dziedzinie konfliktów z władzami mają już pewne doświadczenie. W kwietniu 2020 r. na Booking.com karę w wysokości 6,8 mln euro nałożyły Węgry, zarzucając firmie rażące przeinaczenia w reklamach i wywieranie nacisku psychologicznego na klientów. W listopadzie holenderski potentat przegrał z kolei przed TSUE w sprawie o naruszenie prawa konkurencji na terenie Niemiec. Oprogramowanie Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji