Uber wykorzysta sztuczną inteligencję, aby ułatwić płacenie za służbowe przejazdy

Uber wykorzysta sztuczną inteligencję, aby ułatwić płacenie za służbowe przejazdy

Uber wykorzysta sztuczną inteligencję, aby ułatwić płacenie za służbowe przejazdy
14.08.2018 12:52, aktualizacja: 14.08.2018 21:01

W mobilnej aplikacji Ubera można korzystać z konta prywatnego, jak i służbowego. Konkretne konto wybieramy przed zamówieniem przejazdu. Uber postanowił ułatwić ten proces, wykorzystując sztuczną inteligencję.

Celem jest uniknięcie pomyłek. Podobno nie brakuje sytuacji, gdy użytkownik przypadkowo za przejazd służbowy zapłacił z własnej kieszeni. W związku z tym, w aplikacji pojawi się system rekomendowania profili.

Obraz

Uber wykorzysta uczenie maszynowe, aby pomóc w przełączaniu się pomiędzy profilami w aplikacji. Sztuczna inteligencja będzie uczyć się wzorców przejazdów i opłat konkretnego użytkownika. Jeśli często jeździmy na lotnisko, opłacając przejazd z konta służbowego, to ono będzie domyślnie proponowane przy każdym identycznym lub podobnym przejeździe. Natomiast jeśli w sobotni wieczór jeździmy do kina, to przed zatwierdzeniem zamówienia Ubera, zaproponowane zostanie prywatne konto.

Obecnie wdrażany system nie jest bezbłędny. Uber podaje skuteczność na poziomie 80 proc. Zawsze jednak można odrzucić sugestię i możliwe, że nie pojawi się ona przy następnej podróży lub wówczas pojawi się poprawna podpowiedź.

Uber chce stać się firmą godną zaufania dla klientów biznesowych. Firma chwali się, że miliony użytkowników z ponad 65 tys. organizacji korzysta z usług Ubera. Liczba robi wrażenie, więc Uber chce zatrzymać tych klientów, dostarczając im nowe funkcje. Oczywiście rekomendacje nie są dużą nowością, ale mogą pozytywnie wpłynąć na komfort korzystania z usługi, zwłaszcza jeśli często przełączamy się pomiędzy prywatnym i służbowym kontem.

Aplikacja Uber dostępna jest na urządzenia z Androidem i iOS-em.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)