W Playu i Plusie płacz i płać – usunięcie aplikacji operatora grozi utratą gwarancji Strona główna Aktualności05.05.2015 16:46 Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro W instalowaniu przez operatora na smartfonach niechcianych aplikacji trudno dopatrywać się jakichkolwiek zalet. Nic dziwnego, że na ogół takie praktyki spotykają się z dezaprobatą użytkowników i kończą się odinstalowywaniem zbędnych aplikacji. Jak się jednak okazuje, może mieć to poważne konsekwencje. Metro donosi o zaskakującym wydarzeniemu, które przytrafiło się klientowi sieci Play. Nabył on u operatora Samsunga Galaxy Trend, jednak nie spodobały mu się aplikacje zainstalowane na smartfonie. Trudno mu się dziwić – korzystanie z preinstalowanej nawigacji czy odtwarzacza plików audio darmowe miało być tylko w okresie próbnym. Klient stwierdził trzeźwo, że takie oprogramowanie w żaden sposób nie jest mu przydatne. Ponadto zajmuje jedynie cenne megabajty. Postanowił zatem niechciane aplikacje odinstalować. Gdy jednak skontaktował się w tej sprawie z infolinią sieci Play oraz doradcą w salonie operatora, dowiedział się, że usunięcie niechcianych programów może przypłacić... utratą gwarancji. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku Plusa. Obok aplikacji instalowanych przez operatora są przecież jeszcze te instalowane przez producentów. Taki stan rzeczy jest oczywiście skutkiem chęci zwiększenia zysków. Dzieje się to między innymi wskutek partnerstwa z producentami oprogramowania, których aplikacje zdobywają w ten sposób popularność. W przypadku klienta sieci Play dochodzi jeszcze ewentualna konieczność dodatkowych opłat za korzystanie z aplikacji. Użytkownik, jeżeli oczywiście zależy mu na gwarancji, nie ma w zasadzie wyboru i niechciane aplikacje na zakupionym przez siebie smartfonie musi zaakceptować. Z artykułem można zapoznać się na stronie internetowej czasopisma Metro. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Pełnia Księżyca 2020. Oto aplikacje, które pozwolą obserwować zjawiska na niebie 6 maj 2020 Michał Skorupka Oprogramowanie Poradniki 19 Google usunął 104 aplikacje ze Sklepu Play. Wykradały prywatne dane użytkowników 24 kwi 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo 69 Google Sklep Play: usunięto 25 aplikacji, które wykradały loginy i hasła 2 lip 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo 57 Google Sklep Play i szpiegowska aplikacja, którą pobrało już ponad 100 mln osób 30 maj 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo 129
Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro W instalowaniu przez operatora na smartfonach niechcianych aplikacji trudno dopatrywać się jakichkolwiek zalet. Nic dziwnego, że na ogół takie praktyki spotykają się z dezaprobatą użytkowników i kończą się odinstalowywaniem zbędnych aplikacji. Jak się jednak okazuje, może mieć to poważne konsekwencje. Metro donosi o zaskakującym wydarzeniemu, które przytrafiło się klientowi sieci Play. Nabył on u operatora Samsunga Galaxy Trend, jednak nie spodobały mu się aplikacje zainstalowane na smartfonie. Trudno mu się dziwić – korzystanie z preinstalowanej nawigacji czy odtwarzacza plików audio darmowe miało być tylko w okresie próbnym. Klient stwierdził trzeźwo, że takie oprogramowanie w żaden sposób nie jest mu przydatne. Ponadto zajmuje jedynie cenne megabajty. Postanowił zatem niechciane aplikacje odinstalować. Gdy jednak skontaktował się w tej sprawie z infolinią sieci Play oraz doradcą w salonie operatora, dowiedział się, że usunięcie niechcianych programów może przypłacić... utratą gwarancji. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku Plusa. Obok aplikacji instalowanych przez operatora są przecież jeszcze te instalowane przez producentów. Taki stan rzeczy jest oczywiście skutkiem chęci zwiększenia zysków. Dzieje się to między innymi wskutek partnerstwa z producentami oprogramowania, których aplikacje zdobywają w ten sposób popularność. W przypadku klienta sieci Play dochodzi jeszcze ewentualna konieczność dodatkowych opłat za korzystanie z aplikacji. Użytkownik, jeżeli oczywiście zależy mu na gwarancji, nie ma w zasadzie wyboru i niechciane aplikacje na zakupionym przez siebie smartfonie musi zaakceptować. Z artykułem można zapoznać się na stronie internetowej czasopisma Metro. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji