Zakaz blokowania reklam w Chinach. AdBlock Plus: jeżeli będzie trzeba, wycofamy się Strona główna Aktualności21.07.2016 17:54 Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Pojawiły się dziś informacje o nowych regulacjach władz Chińskiej Republiki Ludowej, które mają dotyczyć rynku reklam internetowych. Najbardziej kontrowersyjny zapis stanowić ma zakaz korzystania z blokowania reklam w przeglądarkach internetowych. W zeszłym tygodniu w Chinach przyjęto Przejściowe Prawa Reklamy Internetowej, zaś szczególnym zainteresowaniem ze strony mediów spotkał się jego 16. artykuł, który według licznych interpretacji zakazuje stosowania narzędzi uniemożliwiających wyświetlanie reklam w Sieci. Zdania na ten temat są jednak podzielone, niemniej warto pochylić się w tym przypadku nad opinią strony być może najbardziej zainteresowanej – komunikat w tej sprawie wydał już AdBlock Plus. Twórcy jednego z najpopularniejszych blokerów, wobec których często wysuwane są także zarzuty dotyczące na przykład odpłatnego umieszczania dostawców na listach wyjątków, potwierdzają, że w Chinach zakazane ma być używanie blokerów. Ubolewają oni przede wszystkim nad rynkiem urządzeń mobilnych – w Państwie Środka z oprogramowania AdBlock Plus korzystać ma prawie 160 mln osób. Oczywiście potencjalne starty, choć nie pojawiły się dotąd pewne informacje na temat metod egzekwowania nowych regulacji, musiały poskutkować lamentem o opresyjnym działaniu chińskich władz i odbieraniem obywatelom swobody wyboru. W komunikacie odnotowano jednak, że oprócz zakazu stosowania blokad, nowe regulacje mają także pozytywne rezultaty – ograniczają reklamy internetowe między innymi środków leczniczych o wątpliwej jakości. Sytuacja jest w tej chwili dość niepewna, co podkreślają twórcy AdBlocka Plus, i wyjaśni się zapewne w ciągu najbliższych tygodni. Stwierdzają oni jednocześnie, że jeśli zaistnieje taka konieczność, to ABP wycofa sie z chińskiego rynku, by chronić użytkowników przed, jak to zostało określone w komunikacie, jakimkolwiek gniewem. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Adblock Plus dla Firefoksa 3.10 Nakładki i dodatki do przeglądarek 82 SMS-y o blokadzie konta Allegro są fałszywe – oszuści chcą wyłudzić dane karty płatniczej 11 maj 2020 Oskar Ziomek Internet Bezpieczeństwo 14 Reklama spławików na portalu IT – rzecz o tym, jak działa Google AdSense i pokrewne 5 cze 2020 Piotr Urbaniak Internet Bezpieczeństwo Poradniki 39 Pandemia zbawieniem dla Huawei? Global Times: Chiny mają teraz USA na widelcu 13 mar 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Biznes 105
Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Pojawiły się dziś informacje o nowych regulacjach władz Chińskiej Republiki Ludowej, które mają dotyczyć rynku reklam internetowych. Najbardziej kontrowersyjny zapis stanowić ma zakaz korzystania z blokowania reklam w przeglądarkach internetowych. W zeszłym tygodniu w Chinach przyjęto Przejściowe Prawa Reklamy Internetowej, zaś szczególnym zainteresowaniem ze strony mediów spotkał się jego 16. artykuł, który według licznych interpretacji zakazuje stosowania narzędzi uniemożliwiających wyświetlanie reklam w Sieci. Zdania na ten temat są jednak podzielone, niemniej warto pochylić się w tym przypadku nad opinią strony być może najbardziej zainteresowanej – komunikat w tej sprawie wydał już AdBlock Plus. Twórcy jednego z najpopularniejszych blokerów, wobec których często wysuwane są także zarzuty dotyczące na przykład odpłatnego umieszczania dostawców na listach wyjątków, potwierdzają, że w Chinach zakazane ma być używanie blokerów. Ubolewają oni przede wszystkim nad rynkiem urządzeń mobilnych – w Państwie Środka z oprogramowania AdBlock Plus korzystać ma prawie 160 mln osób. Oczywiście potencjalne starty, choć nie pojawiły się dotąd pewne informacje na temat metod egzekwowania nowych regulacji, musiały poskutkować lamentem o opresyjnym działaniu chińskich władz i odbieraniem obywatelom swobody wyboru. W komunikacie odnotowano jednak, że oprócz zakazu stosowania blokad, nowe regulacje mają także pozytywne rezultaty – ograniczają reklamy internetowe między innymi środków leczniczych o wątpliwej jakości. Sytuacja jest w tej chwili dość niepewna, co podkreślają twórcy AdBlocka Plus, i wyjaśni się zapewne w ciągu najbliższych tygodni. Stwierdzają oni jednocześnie, że jeśli zaistnieje taka konieczność, to ABP wycofa sie z chińskiego rynku, by chronić użytkowników przed, jak to zostało określone w komunikacie, jakimkolwiek gniewem. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji