Alexa rzuciła wyzwanie 10-latce. Kazała jej włożyć monetę do gniazdka

Alexa rzuciła wyzwanie 10-latce. Kazała jej włożyć monetę do gniazdka29.12.2021 16:08
Źródło zdjęć: © YouTube

Absurdalne wyzwania uskuteczniane przez młodzież na TikToku znów dały się we znaki. Alexa, czyli asystent głosowy Amazonu, kazał 10-latce dotknąć monetą odsłoniętych styków wtyczki do połowy włożonej do kontaktu. Amazon zaktualizował swoje oprogramowanie po całym incydencie.

Sytuacja, która wydarzyła się podczas jednej z rodzinnych zabaw w Stanach Zjednoczonych, pokazuje, jak niebezpieczne mogą być wyzwania rozpowszechniane przez użytkowników TikToka. Kristin Livdahl, matka 10-latki, opisała na Twitterze incydent, do którego doszło podczas zabawy w wyzwania.

"Wykonywaliśmy wcześniej kilka fizycznych wyzwań od nauczyciela wychowania fizycznego na YouTube, takich jak kładzenie się i przewracanie trzymając but na stopie. Zła pogoda na zewnątrz. Ona po prostu chciała jeszcze jednego wyzwania" – tłumaczyła Livdahl w rozmowie z BBC.

Wyzwanie z monetą

Sugestia pojawiła się po tym, jak dziewczynka poprosiła Alexę o "wyzwanie do wykonania". Wtedy głośnik Echo zaproponował udział w wyzwaniu, które "znalazł w sieci". "Podłącz ładowarkę do telefonu mniej więcej w połowie drogi do gniazdka ściennego, a następnie dotknij monetą odsłoniętych styków" – powiedział inteligentny głośnik.

Niebezpieczna aktywność, znana jako "penny challenge", zaczęła krążyć na TikToku i w innych serwisach społecznościowych około rok temu. Livdahl słysząc, jak głośnik proponuje jej córce wyzwanie z monetą, interweniowała, krzycząc: "Nie, Alexa, nie!". Dodała również, że jej córka jest "zbyt mądra, by zrobić coś takiego".

Amazon naprawił błąd

Amazon poinformował, że błąd został naprawiony od razu, jak tylko firma dowiedziała się, że jej produkt rzucił niebezpieczne wyzwanie 10-latce. Firma przekazała BBC w oświadczeniu, że zaktualizował Alexę, aby zapobiec polecaniu przez asystenta takiej aktywności w przyszłości.

"Zaufanie klientów leży w centrum całej naszej działalności, a Alexa jest zaprojektowana tak, aby dostarczać klientom dokładnych, istotnych i pomocnych informacji" – podał Amazon w oświadczeniu. "Jak tylko zostaliśmy uświadomieni o tym błędzie, podjęliśmy szybkie działania, aby go naprawić".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.