Android Auto i błąd połączenia. Teraz wszystko w rękach kierowców

Android Auto i błąd połączenia. Teraz wszystko w rękach kierowców17.07.2022 14:17
Android Auto
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Android Auto ma problem z bezprzewodowym połączeniem. Google dostrzegł raporty o usterce na oficjalnym forum, ale wiele wskazuje na to, że na tę chwilę problemu nie da się rozwiązać. Twórcy Androida Auto proszą o więcej zgłoszeń ze szczegółami od kierowców.

Android Auto często miewa problemy z połączeniem, ale zwykle dotyczą sytuacji, kiedy wykorzystywany jest (kiepskiej jakości) przewód. Kłopoty podczas korzystania z bezprzewodowej łączności to nietypowa usterka, która jest na tapecie wielu kierowców od czasu ostatniej aktualizacji systemu. Serwis autoevolution zwraca tymczasem uwagę, że Google dostrzegł liczne sygnały o błędzie, ale nie zadeklarował przy tym, że problem jest znany i da się go szybko rozwiązać.

Zamiast tego, programiści Androida Auto poprosili kierowców o wysyłanie raportów błędów, by usterkę można było zdiagnozować. "Nasz zespół chciałby zbadać ten problem. Byłoby wspaniale, gdybyś mógł przesłać raport o błędzie ze swojego telefonu" - brzmi fragment odpowiedzi na zgłoszenie jednego z kierowców. Użytkownicy potwierdzają, że problemy zaczęły się pojawiać po aktualizacji z początku lipca.

W praktyce chodzi więc o aktualizację Androida Auto do wersji 7.8. W tym wydaniu nie pojawiły się żadne zmiany widoczne dla użytkowników, co pozwoliło założyć, że Google czyni ostatnie przygotowania do realnego wdrożenia zapowiadanego interfejsu Coolwalk. Jak widać, aktualizacja przyniosła jednak nieznane wcześniej problemy z bezprzewodowym połączeniem, w praktyce utrudniając kierowcom życie, co bez wątpienia może być frustrujące, zwłaszcza z uwagi na trwający okres wakacyjny.

W tym momencie trudno powiedzieć, czy zespół odpowiedzialny za Androida Auto zdoła zebrać odpowiednią liczbę raportów błędów, by przygotować poprawkę już w następnej aktualizacji systemu. W efekcie łatka może się pojawić dopiero po wakacjach, co trudno uznać za korzystne rozwiązanie z perspektywy urlopowych wyjazdów. Pozostaje nadzieja, że problem traktowany jest priorytetowo.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.