Android Auto rozłącza naładowane smartfony. Kolejna usterka i brak konsekwencji

Android Auto rozłącza naładowane smartfony. Kolejna usterka i brak konsekwencji11.02.2020 16:24
Android Auto ma problem z ładowaniem smartfonów, fot. Getty Images

Na liście ostatnich usterek Androida Auto pojawia się kolejny błąd. Okazuje się, że część użytkowników ma problem z automatycznym rozłączaniem smartfonów, które podpięte kablem do samochodu naładują się do pełna (lub do innego, stałego poziomu). Podobny problem znany był jeszcze w ubiegłym roku, ale wszystko wskazuje na to, że po ostatniej aktualizacji Androida Auto, znów dotyka niektórych kierowców.

O usterce w Androidzie Auto informuje serwis autoevolution. Użytkownicy systemu skrażą się, że ich smartfony są odłączane od Androida Auto w samochodzie, gdy naładują się do konkretnego poziomu (zazwyczaj 100 proc.), co rzecz jasna skutkuje zniknięciem nawigacji czy odtwarzacza z ekranu w pojeździe. Wszystko wskazuje na to, że usterka nie dotyczy tylko wybranych urządzeń – błąd miały już zgłosić m.in. osoby używające smartfonów Samsunga, Huawei, Xiaomi oraz Google'a.

Android Auto to m.in. wygodny dostęp do Map Google i Spotify.
Android Auto to m.in. wygodny dostęp do Map Google i Spotify.

Niestety wszystko wskazuje na to, że jedynym obejściem tego problemu jest próba połączenia smartfonu z samochodem bezprzewodowo. To jest jednak możliwe tylko w przypadkach, gdy system w samochodzie oferuje taką opcję. W pozostałych sytuacjach problemu na razie nie da się obejść – podłączony przez USB smartfon jest automatycznie doładowywany po uruchomieniu silnika. Oczywiście, jak to zazwyczaj bywa w przypadku niekonsekwentnie działającego Androida Auto, opisywane kłopoty dotyczą tylko części kierowców.

Warto zwrócić uwagę, że opisywany problem z rozłączaniem naładowanych smartfonów nie jest pierwszym związanym z Androidem Auto w ostatnich tygodniach. Innym błędem jest niepoprawna obsługa języków przez Asystenta Google skutkująca bełkotaniem podczas odczytywania powiadomień. Część kierowców ma także problem z obsługą Androida Auto przyciskami przy kierownicy. Na razie trudno powiedzieć, kiedy Google zdecyduje się naprawić wszystkie opisane problemy, wydając właściwą aktualizację.

Aplikację Android Auto oraz Android Auto for phone screens (dla użytkowników Androida 10) można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.