Android Auto wciąż ma problemy w Samsungu Galaxy S21. Specjalne łatki nie pomogły

Android Auto wciąż ma problemy w Samsungu Galaxy S21. Specjalne łatki nie pomogły02.03.2021 09:45
Android Auto nie działa w S21, fot. Getty Images

Użytkownicy smartfonów Samsung Galaxy S21 nie mają łatwego życia, chcąc korzystać z Androida Auto. System od dawna ma problem i się nie włącza, a jak ustalił Google, źródłem usterki okazały się być fragmenty kodu zarówno w samym Androidzie Auto, jak i – co interesujące – w Google Chrome. Obie aplikacje zaktualizowano, ale praktyka pokazuje, że po prostu nic to nie dało.

Jak bowiem zwraca uwagę autoevolution powołując się na komentarze użytkowników z forum pomocy technicznej Androida Auto, mimo zainstalowania najnowszych wersji wymienionych aplikacji, system nadal nie potrafi się uruchomić. To z pewnością mało atrakcyjne okoliczności tuż po zakupie topowego smartfonu Samsunga.

Na tę chwilę nie jest znane żadne obejście problemu. Jak opisują właściciele Galaxy S21, po podłączeniu smartfonu do samochodu, odbiornik po prostu go "nie widzi", a w efekcie Android Auto się nie uruchamia. Ładowanie przebiega za to bezproblemowo. Wydaje się, że ratować się można jedynie aplikacją Android Auto for phone screens, która pozwala korzystać z Androida Auto na ekranie w smartfonie z Androidem 10 lub nowszym. Trzeba jednak wówczas dysponować odpowiednim uchwytem na urządzenie.

Warto przypomnieć, że zgodnie z zapowiedzią Google'a, Android Auto będzie od tego roku oficjalnie obsługiwany w Polsce, toteż podobne problemy – o ile nie zostaną do tego czasu rozwiązane – będą również dotyczyć osób, które pobiorą Androida Auto ze Sklepu Play. Konkretny termin wdrożenia na razie nie jest znany. Do tego czasu aktualna pozostaje metoda z ręczną instalacją pliku APK, który można znaleźć na przykład w naszym katalogu.

Android Auto i Android Auto for phone screens (dla użytkowników Androida 10 i nowszych) można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.