Google Chrome walczy z reklamami – od grudnia zablokuje ich jeszcze więcej

Google Chrome walczy z reklamami – od grudnia zablokuje ich jeszcze więcej06.11.2018 09:09
Google Chrome wkrótce zablokuje więcej reklam (depositphotos)

Gdy chodzi o blokowanie reklam w internecie, Google podchodzi do tematu konsekwentnie. W opinii twórców Chrome'a reklamy w sieci są niezbędne, ale muszą spełniać szereg kryteriów, by nie zostały zakwalifikowane jako uciążliwe, a przez to zablokowane przez przeglądarkę. Lista zasad jest dostępna dla wszystkich, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by twórcy stron internetowych mogli się do nich dostosować. Już od grudnia zasady postępowania mają jednak ulec zmianie.

Jak czytamy na blogu poświęconym projektowi Chromium, wraz z wydaniem wersji oznaczonej numerem 71 przeglądarka zacznie blokować więcej kłopotliwych reklam w sieci. Na celowniku są przede wszystkim elementy wprowadzające w błąd, czyli w praktyce między innymi reklamy skutkujące nieoczekiwanym uruchamianiem nowych kart i okien, ale nie tylko. Element uznawany jest za uciążliwy także wtedy, kiedy skutkuje wyświetlaniem fałszywych komunikatów, wyłudza informacje, przejmuje kursor myszy czy promuje złośliwe lub niechciane oprogramowanie.

Uciążliwe reklamy to między innymi te skutkujące wyświetlaniem nowych okien i nakłaniające do instalacji niechcianego oprogramowania, źródło: Chromium Blog.
Uciążliwe reklamy to między innymi te skutkujące wyświetlaniem nowych okien i nakłaniające do instalacji niechcianego oprogramowania, źródło: Chromium Blog.

Google przyznaje, że dotychczasowe podejście nie jest do końca skuteczne i ponad połowa takich reklam wciąż jest widoczna dla użytkowników, stąd decyzja o zmianach. Już w przyszłym miesiącu przeglądarka będzie więc wobec takich reklam zachowywać się bardziej stanowczo. Kiedy użytkownik odwiedzi stronę z przynajmniej jednym elementem, który zostanie uznany za szkodliwy, od grudnia nie zobaczy na takiej stronie żadnych reklam – zablokowane zostaną wszystkie, a nie tylko te, które zostały uznane za uciążliwe.

Tymczasem twórcy stron mają 30 dni na naprawienie swoich uciążliwych reklam, a czas liczony jest od pierwszego zgłoszenia szkodliwej treści. Dopiero po upłynięciu tego czasu wszystkie reklamy na danej stronie będą blokowane u użytkowników, naturalnie w przypadku gdyby błędy nie zostały naprawione.

Google dodaje, że aktualny status zgłoszeń można sprawdzić odwiedzając narzędzia dla webmasterów, z kolei użytkownicy powinni pamiętać, że zasady filtrowania szkodliwych reklam można edytować w ustawieniach przeglądarki. Najnowszą wersję Google Chrome'a można pobrać za pośrednictwem naszego katalogu z oprogramowaniem. Dostępna jest wersja na Windowsa, Maca, a także mobilne odmiany na Androida oraz iOS-a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.