Google Chrome 71 dostępny – od teraz zablokuje więcej uciążliwych reklam
Do użytkowników przeglądarki Google Chrome zaczyna trafiać kolejne stabilne wydanie programu, teraz oznaczone numerem 71. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jest to wydanie, wraz z którym użytkownicy będą widzieć w internecie mniej reklam – przeglądarka zablokuje ich więcej, szczególnie krytycznie podchodząc do tych elementów w sieci, które mogą wprowadzać internautę w błąd. To kolejny krok na drodze do wyeliminowania z sieci wszystkich tych banerów i wyskakujących okienek, które są szczególnie uciążliwe.
Warto bowiem zaznaczyć, że Google konsekwentnie twierdzi, że reklamy w sieci są niezbędne, ale by były akceptowalne, muszą spełniać szereg zasad. Chodzi w nich między innymi o to, jaki obszar ekranu jest zajmowany przez reklamę oraz na ile przeszkadza ona w konsumpcji właściwej treści strony. Pierwsze blokady reklam pojawiły się w Chrome już w poprzednich edycjach, ale teraz funkcja odrzucająca uciążliwe treści będzie działać bardziej stanowczo, bo jak zwrócił uwagę sam producent, w dotychczasowej formie nie do końca się sprawdza.