HBO GO: co oferuje usługa i jak z niej korzystać?

HBO GO: co oferuje usługa i jak z niej korzystać?26.03.2018 12:51

Od dziś abonament HBO GO można kupić niezależnie, bez nawiązywania umowy z operatorem internetowym czy telewizyjnym. Rejestracja nowego profilu na hbogo.pl przebiega dość standardowo – podajemy imię i nazwisko, adres e-mail i hasło. W kolejnym kroku musimy podać także numer karty płatniczej, chyba że mamy do wykorzystania voucher. Po założeniu konta możemy przez 30 dni korzystać z usługi. HBO GO, podobnie jak Netflix, pobierze z karty 1 zł na próbę i „odda” po kilku dniach. Kolejne miesiące będą kosztować 29,90, przy czym cała kwota trafia do HBO, bez pośrednictwa operatora.

Przeglądarka

Nawigacja i odnajdowanie filmów można przeprowadzić na kilka sposobów. Na górze strony po lewej znajdziemy podział na kategorie (filmy, seriale, dla dzieci) i podkategorie, zaś po prawej pole wyszukiwania, znajdujące zarówno polskie, jak i oryginalne tytuły produkcji.

Trzecim sposobem jest przewijanie strony w dół – w ten sposób możemy zobaczyć najpopularniejsze produkcje z różnych kategorii, w tym polskie i europejskie, wraz z miniaturą okładki. Warto zwrócić uwagę na dział „Wkrótce”, w którym znajdziemy listę nadchodzących filmów i nowych odcinków seriali.

Po znalezieniu tytułu można przystąpić do oglądania. Przeglądarkowa wersja HBO GO prezentuje odcinki seriali podzielone na serie, w opisie znajduje się rok produkcji, krótkie podsumowanie oraz oceny z IMDB i od użytkowników usługi. Poniżej znajdziemy tez kilka podobnych tematycznie produkcji.

Seriale, które śledzimy i ulubione filmy można dodawać do swojej listy, naciskając przycisk z plusem pod grafiką przewodnią. Po tym zabiegu będą znajdować się na stronie głównej, od razu po zalogowaniu. Znajdą się tam także odcinki, których oglądanie zostało przerwane.

Rozwijając opis konkretnego odcinka dowiemy się także, w jakich językach możemy oglądać film i jakie napisy mamy do dyspozycji. Ścieżkę dźwiękową i napisy można zmienić w trakcie odtwarzania, także wybierając rozmiar napisów.

Lubiący oglądać filmy z napisami powinni zajrzeć także do ustawień. Można tam na stałe wybrać domyślny język ścieżki dźwiękowej i napisów dla wszystkich oglądanych produkcji.

Ustawienia dają także dostęp do kontroli rodzicielskiej, gdzie ustawiamy PIN i wiek, do którego chcemy ograniczyć dostępne treści. Zarządzania subskrypcją jest istotne, jeśli chcecie jedynie przetestować HBO GO i zrezygnować po miesiącu.

[1/2]
[2/2]

Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna HBO GO jest dostępna dla Androida (może nie działać na urządzeniach z rootem), iOS-a, Windows Mobile, Smart TV i przystawek telewizyjnych. Po założeniu konta można na nie zalogować się w aplikacji i od razu na ekranie głównym zobaczyć listę filmów i seriali dodanych do naszej kolekcji.

Można też od razu kontynuować oglądanie przerwanego filmu lub odcinka serialu. Lista przerwanych materiałów jest niezależna od urządzenia i można dowolnie przenosić się między zarejestrowanymi komputerami, konsolami, telewizorami czy smartfonami. Trzeba jedynie pamiętać o limicie urządzeń – do jednego konta można przypisać 5.

[1/2]
[2/2]

W aplikacji mamy do dyspozycji te same kategorie materiałów, co w przeglądarce i działającą identycznie wyszukiwarkę. Kategorie zostały rozmieszczone na ekranach, które można przesuwać w bok.

Z lewej strony ekranu można wysunąć menu, w którym są te same ustawienia, co w wersji przeglądarkowej. Jeśli planujecie zerwać abonament albo założyć blokadę rodzicielską, można to zrobić także z aplikacji.

[1/2]
[2/2]

W aplikacji HBO GO można oglądać także telewizję na żywo. W sekcji „Live” znajdują się odnośniki do trzech kanałów HBO, do których dostęp mamy bez kupowania kablówki.

[1/2]
[2/2]

W ustawieniach telewizji także możemy zmienić język ścieżki dźwiękowej.

Na koniec podajemy garść informacji ogólnych o usłudze. Materiały dostępne w HBO GO są kodowane w jakości od 720p do 1080p z możliwością automatycznego dopasowania jakości filmu do połączenia internetowego. Zalecane jest łącze o prędkości pobierania nie mniejszej niż 5 Mb/s, 40 minut oglądania będzie wymagało przesłania 600-800 MB danych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.