Hyundai Elantra: Hyundai SmartSense, Android Auto i kamera cofania

Hyundai Elantra: Hyundai SmartSense, Android Auto i kamera cofania27.03.2020 14:41
Bardzo przyjemne i świetnie wyposażone, choć niedoceniane auto

Dla aut z wyższej półki tytułowe dodatki są standardem i elementami, na które nie zwraca się uwagi. W przypadku Elantry, która jest pozycjonowana na dość niskiej półce cenowej (od 60 900 złotych za rocznik 2019), te elementy są ciekawymi dodatkami. Ba! Dobrze wyposażona wersja może mieć nawet wentylowane i podgrzewane fotele, a wszystko to nie przekraczając bariery 100 000 złotych (za model z rocznika 2019). Poznajmy bliżej to bardzo ciekawe, choć nieco niedoceniane auto.

Podczas testu Hyundaia Elnantry w odmianie Premium odniosłem nieodparte wrażenie, że jest to auto dosłownie skrojone na miarę. Posiada wszystko, co niezbędne oraz dodatki, z których naprawdę korzystamy. Podgrzewana kierownica, podgrzewane i wentylowane fotele, pakiet bezpieczeństwa, integracja z Android Auto, kamera cofania. Owszem, można oczekiwać kamer 360 stopni czy innych tego typu dodatków, ale w stosunkowo niedrogim, jak na dzisiejsze standardy aucie, mamy elementy, których na próżno szukać nawet w dużo droższych modelach z wyższych półek.

Hyundai SmartSense

Hyundai SmartSense to pakiet wyposażenia wspomagającego kierowcę podczas jazdy i poprawiający bezpieczeństwo. Są to oczywiście systemy, które znajdziemy w innych autach z tego segmentu. W skład pakietu wchodzi między innymi system monitorowania martwego pola (BSD), który pracuje w oparciu o czujniki radarowe w tylnym zderzaku ostrzegające kierowcę o zbliżających się pojazdach, które nie są widoczne w lusterkach. Przydatny jest także system wspomagający włączanie się do ruchu , który ostrzega o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCCW) np. gdy kierowca rusza z miejsca parkingowego. Jest również elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) oraz układ wspomagający ruszanie pod górę (HAC).

[1/2]
[2/2]

Android Auto

Nie jest to funkcja, która obecnie uchodzi za luksusową, ale nadal w wielu modelach jej brakuje. Owszem, nie zawsze działa prawidłowo, a po ostatnich aktualizacjach pojawiło się sporo problemów i użytkownicy muszą cierpliwie czekać na ich naprawienie, ale integracja smartfona z systemem samochodu to niezwykła wygoda i możliwość znacznego rozszerzenia funkcjonalności auta. Muzyka ze Spotify, Mapy Google, wiadomości i połączenia na ekranie samochodu – to tylko niektóre z możliwości.

[1/2]
[2/2]
[1/2]
[2/2]
[1/2]
[2/2]

W Hyundaiu Elantra wszystko działało prawidłowo i podczas kilkudniowego testu z niczym nie miałem większych problemów. Na pewno największym ułatwieniem była możliwość korzystania z nawigacji od Google’a, która działa o wiele lepiej niż ta fabryczna. Zresztą moim zdaniem nawigacja bazująca na mapach Google’a z bardzo częstymi aktualizacjami jest lepsza niż większość nawigacji fabrycznych, montowanych obecnie w nowych samochodach. Wyjątkiem jest chyba jedynie nawigacja w Mercedesie, która pracuje w oparciu o system MBUX i nawigacje w topowych modelach Volkswagena i Audi, które… bazują na rozwiązaniach Google’a.

[1/2]
[2/2]

Kamera cofania

Kamera cofania w samochodzie klasy kompaktowej nie jest niczym nadzwyczajnym, zgadza się, ale połączenie jej z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCCW) oraz dodanie do niej ruchomych linii podpowiadających kierunek jazdy to nietypowe rozwiązanie w tej klasie. Zgadza się, rozdzielczość obrazu mogłaby być wyższa, ale o to trudno nawet w autach znacznie droższych. Najważniejsze, że wszystko działa bardzo dobrze i pomaga kierowcy wyjechać np. z miejsca parkingowego pod marketem ostrzegając jednocześnie o nadjeżdżających z lewej lub prawej strony pojazdach. Ruchome linie pozwalają przewidzieć trajektorię jazdy. Zdarza się, że w dużo droższych autach linie te są statyczne.

Dla ciekawskich: Co to za auto?

Testowany model to Hyundai Elantra w odmianie Premium z silnikiem 1.6 MPI o mocy 128 KM. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej skrzyni. Auto nie jest szybkie: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,6 sekundy a prędkość maksymalna to 195 km/h. Ale nie to jest w tym aucie najważniejsze. Dynamika jest wystarczająca i jedynie podczas wyprzedzania np. na autostradzie czuć niedostatki mocy. Zamiast tego możemy liczyć na bardzo niskie spalanie – nawet poniżej 6 l/100km w trasie. Podczas spokojnej jazdy w mieście spalimy około 7 l/100km. Najbardziej oszczędni z pewnością zainwestują w instalację LPG, która świetnie współpracuje z prostą jednostką 1.6 MPI.

[1/2]
[2/2]

Najtańsza wersja Classic Plus kosztuje 60 900 złotych (z rocznika 2019) lub 69 900 złotych (rok modelowy 2020). Już tutaj znajdziemy manualną klimatyzację, centralny zamek, przednie i tylne szyby elektryczne czy też czujniki parkowania z tyłu. W topowej odmianie Premium, która kosztuje 107 400 złotych (rok modelowy 2020) znajdziemy między innymi podgrzewane siedzenia tylne, tylne i przednie światła LED, wentylowane i podgrzewane fotele z przodu z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień czy też indukcyjną ładowarkę do smartfonów.

[1/2]
[2/2]
[1/2]
[2/2]
[1/2]
[2/2]
[1/2]
[2/2]

Podsumowanie

Bardzo miło wspominam czas spędzony z Hyundaiem Elantrą, który okazał się zaskakująco dobrym samochodem. Oczywiście oceniam go przez pryzmat ceny i tego, co w zamian dostajemy. Co prawda miałem do czynienia z topową odmianą, ale nie brakowało mi w niej niczego. Prosty i bezawaryjny silnik o wystarczającej dynamice, bardzo dobre wyposażenie i nienaganny komfort. Do tego wiele dodatków, które są nie tylko dla szpanu, ale przede wszystkim po to, by służyć kierowcy. Bez zbędnych dodatków i podnoszących cenę gadżetów.

Plusy
  • Ciekawa stylistyka
  • Dużo przestrzeni wewnątrz
  • Bardzo dobre wyposażenie
  • Sporo przydatnych dodatków
Minusy
  • Tylko jedna, dość słaba jednostka napędowa
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.