Klawiatura ekranowa z płatnościami BLIK – świetny pomysł banku ING

Klawiatura ekranowa z płatnościami BLIK – świetny pomysł banku ING04.07.2018 10:20

Aplikacja mobilna banku ING wprowadziła interesującą nowość, która znacznie ułatwi korzystanie z płatności mobilnych BLIK. Wraz z aplikacją do bankowości mobilnej dostaniemy klawiaturę ekranową ze skrótami ułatwiającymi uruchomienie płatności i wpisanie kodu BLIK w odpowiednie miejsce. Cały proces wykonamy bez przechodzenia do aplikacji bankowej.

Klawiatury można używać w dowolnym miejscu w systemie, bez przechodzenia do aplikacji bankowej. Z jej pomocą można będzie szybko zapłacić za zakupy, na przykład za bilety komunikacji miejskiej w aplikacjach typu jakdojade.pl. Z pomocą Klawiatury Moje ING można też wykonać przelew na numer telefonu, korzystając z dostępu do książki adresowej. Szybki przelew można zlecić nie opuszczając rozmowy przez komunikator.

Klawiatura została na razie wprowadzona na Androidzie i jeszcze nie ma pełni możliwości, ale zapowiada się bardzo dobrze. Wizualnie nie różni się od domyślnej klawiatury systemowej, ale w rogu znajdziemy logo banku. Pod tym skrótem kryją się dwie opcje – przelew na numer telefonu i generowanie kodu BLIK do szybkich płatności. Na razie możemy korzystać z przelewów, ale jeszcze w lipcu uruchomione zostanie także generowanie kodów BLIK. Korzystając z tej samej klawiatury można podać PIN zabezpieczający płatności. Uruchamianie właściwej aplikacji bankowej nie będzie w ogóle potrzebne przy operacjach BLIK.

[1/2]
[2/2]
[1/2]
[2/2]

Bank gwarantuje, że klawiatura jest bezpieczna. Wpisywane przez nią dane nie zostaną udostępnione żadnej zewnętrznej aplikacji, a operacje finansowe są zabezpieczone w ten sam sposób, co korzystanie z aplikacji bankowej w jej pełnej formie. ING twierdzi, że to pierwsze rozwiązanie tego typu na świecie. Na pewno jest to świetny pomysł w skali polskiego rynku, gdzie płatności mobilne cieszą się dużym zainteresowaniem. Oby tylko klawiatura banku ING sprawdziła się też podczas szybkiego pisania.

Aplikację Moje ING Mobile znajdziecie w naszej bazie, w dziale Bankowość i inwestycje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.