Kolejna aplikacja kolejowa uśmiercona? Koleo nie sprzedaje biletów Polregio

Kolejna aplikacja kolejowa uśmiercona? Koleo nie sprzedaje biletów Polregio30.01.2018 17:48

Jeśli w czasie trwających właśnie ferii planowaliście zakup biletów przez świetną aplikację Koleo, zauważyliście pewnie niepokojącą wiadomość na żółtym polu.

Zarządu Przewozów Regionalnych nie przedłużył autorom aplikacji Koleo umowy, przez co od 26 stycznia nie można za jej pośrednictwem kupić biletów na pociągi Polregio. Dotyczy to zarówno świetnej aplikacji, jak i strony koleo.pl. Astarium, firma wydająca aplikację Koleo, jest w czasie negocjacji warunków odnowienia kontraktu, ale trudno powiedzieć, czy mają jakieś widoki na powrót biletów Polregio do Koleo. Rozkład wciąż jest dostępny, ale po bilet trzeba udać się gdzieś indziej.

Z oświadczenia w sprawie współpracy z Polregio wynika, że autorzy aplikacji od dawna starali się o przedłużenie umowy, zawartej 26 stycznia 2016 roku. Już w III kwartale ubiegłego roku firma Astarium podjęła stosowne działania. Prowadzone były rozmowy, odbywały się spotkania, Przewozy Regionalne deklarowały chęć współpracy, ale nic z tego nie będzie. Szkoda, bo poza tym aplikacja prężnie się rozwija. Pod koniec ubiegłego roku dołączyły do niej Koleje Dolnośląskie.

Od strony Koleo nie widać żadnego oczywistego powodu, dla którego PR miałyby nie przedłużyć umowy, chyba że chodzi o ukręcenie głowy kolejnemu konkurentowi Bilkomu. Nie będzie to pierwszy przypadek – w naszej pamięci wciąż świeże są wspomnienia po końcu doskonałej aplikacji Mój pociąg. Inaczej sprawę przedstawia oświadczenie Polregio, gdzie możemy przeczytać, że wydawca Koleo wprowadza opinię publiczną w błąd.

Koleo twierdzi, że nie ma wobec Polregio żadnych zobowiązań, a należności były przekazywane w terminie. Polregio jednak twierdzi, że zerwanie współpracy jest efektem nieterminowego przekazywania należności z tytułu sprzedaży biletów przez system Koleo i naliczania kar umownych. Rozmowy na ten temat prowadzone w ostatnim kwartale ubiegłego roku dotyczyły kwestii uregulowania kar, a propozycje Kolei były rzekomo nieprzystające do warunków rynkowych i nie do przyjęcia. Ponadto firmy wzajemnie podważają swoją wiarygodność.

Informowanie o rzekomym „zmuszeniu do zawieszenia sprzedaży biletów” jest nieprawdziwe.– Polregio

[quote]Astarium nie może odnieść się do krzywdzących i niezgodnych z prawdą opinii Przewozów Regionalnych dotyczących negocjacji w sprawie przedłużenia umowy, gdyż szanujemy obowiązek zachowania poufności w tym zakresie [...].– Astarium

Polregio proponuje nam także inne kanały sprzedaży biletów, jak biletomaty, kasy biletowe, saloniki prasowe Kolporter, przygotowywany właśnie nowy Bilkom, SkyCash (który służy raczej do obsługi płatności niż szukania połączeń kolejowych) oraz niezbyt wygodna aplikacja e-Podróżnik, w której tak naprawdę biletów Polregio nie ma. Można kupić je na tylko niektóre relacje i z punktu widzenia pasażera nie ma możliwości by stwierdzić, od czego zależy ich dostępność.

Dla podróżnych chcących korzystać w jednej aplikacji z usług różnych przewoźników prawdopodobnie najlepszą opcją będzie przesiadka na SkyCash. Nie będzie to tak wygodne rozwiązanie, jak Koleo, ale przynajmniej w jednym miejscu kupimy bilety na pociągi różnych przewoźników, łącznie z InterCity. Będziemy tęsknić za wygodą kupowania biletów z przesiadkami na pociągi różnych przewoźników, oferowaną przez Koleo.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.