Mapy Google pomagają w czasie pandemii – wkrótce zyskają nowe opcje

Mapy Google pomagają w czasie pandemii – wkrótce zyskają nowe opcje17.11.2020 12:00
Mapy Google w dobie COVID-19, fot. Oskar Ziomek

Mapy Google to jedna z usług i aplikacji mobilnych, którą dostosowano do panujących warunków w dobie zagrożenia koronawirusem. Google chwali się, że od początku pandemii do Map trafiło prawie 250 nowych funkcji i poprawek i do końca bieżącego roku trafią kolejne – mimo przedświątecznego okresu, w którym część firm "zdejmuje nogę z gazu" i rezygnuje z wdrażania nowości.

Z oficjalnego bloga dowiadujemy się, że do Map Google w ciągu najbliższych tygodni trafi zaktualizowana warstwa z informacjami o COVID-19. Chodzi o rozszerzenie możliwości nakładki, która od września pozwala użytkownikom Map na bieżąco sprawdzać średnią liczbę wykrytych przypadków koronawirusa z ostatnich 7 dni na danym obszarze. Wkrótce będzie stąd można odczytać więcej danych niż obecnie, w tym informację o łącznej liczbie odnotowanych przypadków w regionie.

[1/2] Nowe informacje o dostawach zamówień w Mapach Google, fot. Google.
[2/2] Nowe informacje o zatłoczeniu w komunikacji publicznej, fot. Google.

Oprócz tego nakładka pozwoli podróżującym trzymać się z dala od zatłoczonych środków komunikacji miejskiej. Google deklaruje informowanie w czasie rzeczywistym o poziomie zatłoczenia w autobusie, pociągu czy metro – o ile liczba danych na to pozwoli. Można zakładać, że całość będzie działać bardziej dokładnie od dostępnych od ubiegłego roku ogólnych informacji o poziomie zatłoczenia na przykład konkretnych autobusów.

Mapy Google zyskują także informacje na żywo o statusie zamówień z restauracji. Ta funkcja będzie jednak na razie dostępna tylko w kilku krajach: USA, Kanadzie, Niemczech, Austrii, Brazylii i Indiach. Status rezerwacji ma być natomiast widoczny dla użytkowników 70 krajów na świecie – w tym momencie Google nie precyzuje jakich.

Ostatnią nowością są dodatkowe ulepszenia w interfejsie dla kierowców, który niedawno trafił do Map Google – wówczas jawiąc się jako rzecz rozwijana niezależnie od zapowiadanego dużo wcześniej drogowego trybu Asystenta Google. Kolejne informacje od producenta wskazują na to, że mowa jest o jednej i tej samej opcji. Wprowadzane właśnie poprawki dotyczą jednak tylko użytkowników w USA, którzy korzystają z anglojęzycznego interfejsu Map Google.

Map Google są również ciekawym źródłem danych, na podstawie których można przeanalizować, jak zmieniły się zwyczaje użytkowników w czasie pandemii COVID-19. Więcej na ten temat można przeczytać w odrębnej publikacji na WP Tech.

Mapy Google na Androida i iOS-a są dostępne w naszym katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.