Masz konto w Banku Millennium? Uważaj podczas logowania

Masz konto w Banku Millennium? Uważaj podczas logowania13.03.2024 13:17
Uwaga na fałszywą stronę logowania
Źródło zdjęć: © Bank Millennium

Bank Millennium został wykorzystany przez oszustów na spreparowanej stronie logowania. Jak ostrzega CSIRT KNF, akcja phishingowa realizowana jest za pośrednictwem SMS-ów. Do odbiorców trafiają wiadomości z linkiem prowadzących na fałszywą stronę Banku Millennium.

Klienci Banku Millennium muszą uważać na wiadomości SMS, w których ktoś zachęca do odwiedzenia strony banku, aby rozwiązać rzekome problemy z kontem - ostrzega CSIRT KNF. Wiadomość nie ma związku z autentyczną komunikacją ze strony Banku Millennium. Bardziej spostrzegawczy odbiorcy zauważą, że link docelowy tylko udaje prawdziwy adres bankowości - niepoprawny zapis nazwy to łatwy do przeoczenia błąd.

Klikając link, odbiorca trafił na fałszywą stronę logowania do bankowości. W kolejnych krokach zostanie poproszony o MilleKod, Hasło 1 oraz PESEL. To dane, których Bank Millennium faktycznie wymaga do logowania, tyle że w tym przypadku wartości trafią wprost na ręce atakujących. Oszuści będą mogli wykorzystać je do próby zalogowania się na faktyczne konto w banku ofiary, a później do wyprowadzenia z niego pieniędzy.

Phishing z Bankiem Millennium w tle to tylko jedna z kilku akcji wykrytych w ostatnim czasie, o których ostrzega CSIRT KNF. Podobne działania realizowane są także w kontekście klientów innych banków. Niedawno sygnalizowaliśmy między innymi problem fałszywych SMS-ów, które mogą trafić do klientów banku Pekao.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Za każdym razem, gdy w telefonie pojawi się SMS sugerujący konieczność podjęcia działań na koncie bankowym, lepiej co do zasady założyć, że może być oszustwem. Wszelkie wątpliwości najlepiej jest rozwiewać samodzielnie lub po zainicjowaniu rozmowy ze swojej strony. Wszystkie odebrane połączenia "od bankowców", nawet jeśli są realizowane z autentycznych numerów kontaktowych, wypada traktować przynajmniej jako podejrzane - w ten sposób można łatwo paść ofiarą spoofingu telefonicznego.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.