mDowód w kolejnych bankach. Ważna zmiana dla klientów

mDowód w kolejnych bankach. Ważna zmiana dla klientów01.09.2023 13:25
Dowód osobisty.
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Tomasz Warszewski

mDowód to nowość, którą wdrożono wraz z aplikacją mObywatel 2.0. Kolejne banki pozwalają swoim klientom na weryfikację tożsamości przy wykorzystaniu cyfrowego dokumentu. Od 1 września z mDowodu można skorzystać w kolejnych bankach.

mDowód to jedna z głównych nowości, które wprowadził mObywatel 2.0. Cyfrowy dowód osobisty jest traktowany jako równoważny dla fizycznego dokumentu w wielu sytuacjach. Pod koniec sierpnia informowaliśmy o tym, że mDowód jest już respektowany w PKO Banku Polskim. Od września z aplikacji można korzystać w innych placówkach.

Od 1 września 2023 r. mDowód wystarczy do potwierdzenia tożsamości klientów Banku Pocztowego. Jak czytamy w informacji prasowej, do załatwienia wszelkich formalności w placówkach Banków Pocztowych wystarczy aplikacja mObywatel z ważnym mDowodem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

- Zgodnie z terminami przyjętymi w ustawie o aplikacji mObywatel jesteśmy zobowiązani do potwierdzania tożsamości Klientów z wykorzystaniem aplikacji mObywatel w placówkach banku od września. Po wdrożeniu mDowodu pracownik banku może przedstawić klientowi specjalny kod QR i poprosić go o zeskanowanie w swojej aplikacji oraz o wyrażenie zgody na przekazanie danych do Banku Pocztowego. Kolejno nastąpi weryfikacja przez pracownika placówki, który uzyska dostęp do dowodu mobilnego klienta i zweryfikuje tożsamość osoby. W kolejnych etapach projektu Bank Pocztowy planuje wdrożenie korzystania z mDowodu dla Klientów w procesach zdalnych - informuje Jarosław Gawroński, Naczelnik Wydziału Rozwoju Bankowości Cyfrowej Banku Pocztowego, Kierownik Projektu mObywatel.

mDowód w VeloBanku

VeloBank również wprowadza możliwość korzystania z aplikacji mObywatel w placówce. Z udostępnionych oficjalnie informacji wynika, że od 1 września 2023 r. bank honoruje mDowód jako metodę weryfikacji tożsamości.

Klienci VeloBanku już wcześniej mogli cieszyć się ze wsparcia obsługi aplikacji mObywatel. Od listopada ubiegłego roku z pomocą rządowej aplikacji można było automatycznie wypełnić danymi wniosek o założenie rachunku osobistego w banku.

Weryfikacja tożsamości w VeloBanku będzie przebiegać przy wykorzystaniu kodu QR. Klienci, którzy chcą skorzystać z tej metody, powinni wybrać w aplikacji mObywatel 2.0 opcję "Zeskanuj kod QR", dzięki czemu potwierdzą swoją tożsamość. Po akceptacji udostępnienia danych pracownik będzie je widział na swoim urządzeniu.

mDowód akceptowany w kolejnych bankach

Kolejne banki, które od 1 września umożliwiają klientom korzystanie z mDowodu zamiast fizycznego dowodu to bank Pekao S.A. i Alior Bank. Do tego grona dołączył też bank ING i można się spodziewać, że w najbliższym czasie kolejne instytucje poinformują o wprowadzeniu możliwości posługiwania się mDowodem.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.