Messenger nie działa? Awaria komunikatora - powody i rozwiązania

Messenger nie działa? Awaria komunikatora - powody i rozwiązania04.03.2024 15:17
Messenger nie zawsze działa prawidłowo
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | AA+W

Messenger nie działa tak, jak można by sobie wymarzyć. Komunikator często ma problemy z wysyłaniem wiadomości, synchronizacją czatów czy wyświetlaniem naklejek. Część problemów Facebook Messengera to awarie, ale inne to regularne błędy, które doskwierają użytkownikom na co dzień.

Jeśli Messenger nagle przestał działać, z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że wystąpiła awaria komunikatora. Użytkownicy mogą to sami zweryfikować, zaglądając na przykład do popularnego serwisu downdetector. Można stąd odczytać informacje o często zgłaszanych problemach z różnymi aplikacjami (w tym z Facebook Messengerem) i zawęzić informacje na przykład tylko do tych z Polski.

W ten sposób można wstępnie zorientować się, czy problem w Messengerze dotyczy większej liczby osób. Jeśli tak i na wykresie widać narastającą liczbę zgłoszeń awarii, zazwyczaj trzeba po prostu uzbroić się w cierpliwość i zaczekać, nim problem z Messengerem zostanie rozwiązany po stronie serwera. W międzyczasie można rozważyć skorzystanie z innych komunikatorów, np. WhatsAppa, Signala czy Telegramu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Messenger nie działa - dlaczego?

Awaria Messengera to co do zasady problem po stronie serwera, ale nie jest to jedyna możliwość. Użytkownicy często natrafiają na trudności z korzystaniem z konkretnych funkcji komunikatora, co z kolei może wynika z błędów po aktualizacji samej aplikacji w telefonie. Smartfony zwykle same aktualizują aplikacje w tle, na przykład w godzinach nocnych lub podczas ładowania i użytkownik może nawet nie wiedzieć, że od danego momentu korzysta z nowej wersji Messengera.

Nowe funkcje w Messengerze mogą być również włączane etapami u kolejnych użytkowników w ramach testów A/B lub po stronie serwera. W efekcie dany numer wersji aplikacji nie określa jednoznacznie, czy dwie osoby będą widzieć ten sam zestaw funkcji. Problem w komunikatorze może być wynikiem błędnej implementacji przez programistów. Jeśli monitorują skuteczność wdrożenia aktualizacji aplikacji, najpewniej zdają sobie sprawę z problemu i z czasem usterka Messengera zostanie załatana.

Facebook Messenger nie działa. Sprawdź inną wersję

Jeśli Messenger w telefonie nie działa, nie oznacza to zawsze, że taki sam problem dotyczy aplikacji webowej w przeglądarce lub w formie okienka czatu po zalogowaniu na Facebooka w komputerze. Chcąc koniecznie skontaktować się z kimś przez Messengera w danej chwili, warto więc spróbować uruchomić komunikator w innym urządzeniu. Może się bowiem okazać, że w nim działa bezbłędnie.

Messenger w Microsoft Store, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Messenger w Microsoft Store
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Messenger poza aplikacjami mobilnymi dostępny jest także jako instalowalna aplikacja na Windowsa oraz jako aplikacja webowa pod adresem messenger.com. Jeśli problem z komunikatorem występuje we wszystkich tych miejscach, można założyć że usterka jest poważna i trzeba zaczekać na jej usunięcie przez administratorów.

Błąd w Messengerze. Sprawdź aplikację

Jeśli problem w Messengerze występuje nagminnie, a ponadto w serwisie downdetector próżno szukać potwierdzenia, że jest wynikiem tymczasowej awarii, warto wymusić zamknięcie aplikacji w ustawieniach lub wyczyścić jej pamięć podręczną. Ostatecznie Messengera można również usunąć z telefonu i zainstalować ponownie. Chociaż nie ma pewności, że taka metoda rozwiąże problem, może się okazać, że tego rodzaju "odświeżenie" komunikatora poskutkuje sprawniejszym działaniem.

Informacje o Messengerze w Androidzie, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Informacje o Messengerze w Androidzie
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Decydując się na taki ruch trzeba jednak pamiętać, że usunięcie danych aplikacji oznacza skasowanie preferencji i konieczność ponownego zalogowania. Zależnie od sytuacji może to być jednak mniejsze zło, niż konieczność "męczenia się" z problemem Messengera, który po tego typu operacji może po prostu zniknąć.

Warto również sprawdzić, czy w Google Play nie czeka aktualizacja Messengera. Nowa wersja oprogramowania co do zasady powinna usuwać dotychczas wykryte błędy. Nie warto zwlekać z instalacją.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.