Mobilny Gmail zyskał opcje blokowanie nadawców i anulowania subskrypcji

Mobilny Gmail zyskał opcje blokowanie nadawców i anulowania subskrypcji23.09.2015 09:54
Redakcja

Podobnie jak inne korporacje, także i Google wciąż aktualizuje i rozbudowuje swoje usługi i aplikacje. Najnowsza wersja zarówno webowego, jak i mobilnego Gmaila dla Androida pozwoli nam na szybkie zablokowanie określonych osób, a także wypisanie się ze subskrybowanych list mailingowych.

Mobilny Gmail nie jest najbardziej rozbudowanym klientem pocztowym dostępnym na Androida. Brakuje w nim wielu funkcji, jakie można znaleźć w aplikacjach firm trzecich, a jakie są w stanie konkurować z desktopowymi odpowiednikami. To, co czyni go wygodnym, to świetna integracja z usługą oferowaną przez Google. W zasadzie żadna inna aplikacja nie jest w stanie wykorzystać wszystkich mechanizmów oferowanych przez firmę – Gmail to od lat nie tylko zwykła skrzynka, ale i wiele dodatkowych opcji i integracja z dodatkowymi usługami. Podobnie jest i w tym przypadku.

[1/2]
[2/2]

Najnowsza wersja aplikacji wprowadza dwie interesujące nowości. Pierwszą z nich jest blokowanie określonych nadawców. Jeżeli otrzymujemy maile od osoby, z którą nie chcemy utrzymywać kontaktu, wystarczy przejść do opcji przy nadawcy i wybrać opcję blokowania kontaktu. Wszystkie kolejne wiadomości od niej będą automatycznie trafiać do spamu. Osobę możemy odblokować z poziomu dowolnej wiadomości od niej, odpowiednie opcje znajdziemy także w ustawieniach po zalogowaniu się do webowej wersji Gmaila. Funkcja ma naszym zdaniem jeden brak, albo raczej niedopracowanie: umieszczenie kogoś na liście zablokowanych nie oznacza, że wiadomość, którą przeglądaliśmy, trafi automatycznie do kosza lub spamu. Taka opcja (nawet w formie opcjonalnej) byłaby przydatna, teraz musimy robić to ręcznie.

Druga z nowości odpowiada za opcję anulowania subskrypcji. Jeżeli otrzymujemy wiadomości reklamowe z np. jakiegoś sklepu, a nie chcemy szukać w nich odpowiednich odnośników lub logować się na stronie, do anulowania tego procesu możemy wykorzystać Gmaila. Podobnie jak i w poprzednim przypadku, także i tutaj wystarczy rozwinąć opcje (choć tym razem nieco wyższe, dotyczące wiadomości) i wybrać odpowiednią pozycję. Mobilny Gmail zapyta nas o potwierdzenie, a po naszej reakcji spróbuje wypisać nas z listy. Oczywiście nie oznacza to, że zawsze maile w magiczny sposób przestaną do nas docierać: czasami możemy zetknąć się ze spamerami, dla których użycie tej opcji będzie jedynie potwierdzeniem, że powinni zasypywać naszą skrzynkę kolejnymi wiadomościami.

Dwie nowe funkcje nie są niczym rewolucyjnym, w bardziej rozbudowanych aplikacjach da się je osiągnąć przy użyciu np. filtrowania wiadomości. Jest to jednak dobry krok w celu jeszcze wygodniejszej obsługi Gmaila za pomocą urządzenia mobilnego: do wykonania tych operacji nie musimy wykorzystywać wersji webowej, wystarczy telefon lub tablet i kilka sekund poświęconych na konfigurację. Najnowszą odsłonę mobilnego Gmaila w wersjach dla Androida i iOS znajdziecie w bazie aplikacji naszego serwisu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.