mObywatel 2.0 nie działa. Ludzie zgłaszają problemy

mObywatel 2.0 nie działa. Ludzie zgłaszają problemy14.07.2023 11:57
aplikacja mObywatel
Źródło zdjęć: © dobreprogramy.pl

mObywatel 2.0 w końcu trafił w ręce Polaków. Aplikacja miała wprowadzić nową erę dokumentów i usług cyfrowych, a do tego umożliwić załatwianie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. W praktyce nie wygląda to tak pięknie, a sporo użytkowników zgłasza problemy.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, właśnie dzisiaj wystartował mObywatel 2.0 - to nowa wersja wcześniejszej aplikacji mObywatel, która oferuje odświeżoną szatę graficzną oraz dodatkowe funkcjonalności (w tym m.in. dokument elektroniczny mDowód). Aplikacja jest dostępna na smartfony z systemem Android (Google Play) i iOS (App Store).

Oprócz dostępu do dokumentów, program pozwala na obsługę części spraw urzędowych - za jego pomocą można zalogować się do e-Urzędu Skarbowego, realizować e-Recepty bez podawania numeru PESEL, korzystać z mLegitymacji szkolnej czy potwierdzić zniżki na przejazdy koleją, uprawnień emeryta/rencisty lub uprawnień adwokackich.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Się klika #11

Problemy z działaniem mObywatel 2.0

Tak się składa, że mieliśmy okazję sprawdzić działanie aplikacji mObywatel 2.0 w praktyce. Nie napotkaliśmy żadnych większych problemów – według relacji Norberta, aplikacja działa absolutnie płynnie i każdy ekran wczytuje się błyskawicznie. Nowa wersja jest minimalistyczna, funkcjonalna i użyteczna. Niestety nie wszyscy mieli tyle szczęścia. W sieci nie brakuje głosów krytyki, które zgłaszają problemy z działaniem usługi.

Minister Cyfryzacji Janusz Cieszyński opublikował w mediach społecznościowych zdjęcie działającej usługi mDowód w aplikacji mObywatel 2.0. Pod wpisem Ministerstwa Cyfryzacji pojawiło się sporo głosów krytyki.

Użytkownicy skarżą się na problemy z aktywacją profilu mObywatel i logowaniem do aplikacji. Sporo zgłoszeń dotyczy także komunikatów z wyświetlaniem dostępnych usług. Warto dodać, że nieprawidłowe działanie nie jest związane z urządzeniem - według raportów użytkowników, problemy występują zarówno na systemie Android, jak i iOS.

Wiele wskazuje, że to tylko chwilowe niedogodności, które pojawiły się zaraz po udostępnieniu nowej aplikacji. Centralny Ośrodek Informatyki podaje, że problemy techniczne mają wynikać z dużego zainteresowania usługą. Administratorzy już pracują nad rozwiązaniem usterki.

Paweł Maziarz, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.