Modele Volvo otrzymają system oparty na Androidzie

Modele Volvo otrzymają system oparty na Androidzie10.03.2021 17:10
W nowych i odświeżonych modelach Volvo pojawi się system oparty na Androidzie (fot. mat. prasowe Volvo)

Kilkukrotnie testowałem modele Volvo i jedyne do czego mogłem się doczepić, to nieco archaiczny system info-rozrywki, szczególnie w porównaniu np. z MBUX Mercedesa lub MMI Audi. Pewnym rozwiązaniem była oczywiście integracja z Android Auto i rozszerzenie funkcjonalności przez różne aplikacje. Wszystko wskazuje na to, że to się wkrótce zmieni.

Co prawda nie jest to totalna nowość, bowiem Volvo już od pewnego czasu współpracuje z Google, ale sytuacja nabiera tempa, bowiem Volvo Cars kontynuuje wdrażanie swojego nowego systemu informacyjno-rozrywkowego opartego na systemie Android w ramach szerszej aktualizacji portfolio modeli. Nowy system trafi przy najbliższej okazji m.in. do odświeżonych modeli XC60, S90, V90 i V90 Cross Country na rok modelowy 2022.

Czy to początek końca Android Auto? Wydaje się, że w przypadku Volvo, jak najbardziej. Ale czy to źle? Wręcz przeciwnie, bowiem wszystko, co oferował Android Auto, będzie dostępne bezpośrednio z poziomu systemu info-rozrywki bez konieczności podłączania smartfona. Zresztą Volvo jest pierwszą firmą, która połączyła siły z Google w celu zintegrowania systemu informacyjno-rozrywkowego opartego na Androidzie z wbudowanymi aplikacjami i usługami Google, a w pełni elektryczny XC40 Recharge stał się pierwszym samochodem tej marki, który był wyposażony w ten system.

Czy to krok w stronę unifikacji systemów operacyjnych w autach? Czy na wzór smartfonów, bez względu na markę, model i zastosowane podzespoły, wszystkie auta będą miały w sobie mniej lub bardziej zmodyfikowany system Google'a? Prawdę mówiąc nie jestem pewny, czy taka wizja mi się podoba. Z jednej strony bez względu na auto, zawsze wiadomo gdzie szukać konkretnej funkcji i w ciągu kilku minut jesteśmy w stanie dostosować system do własnych potrzeb. Nie ma ryzyka, że któryś z systemów auta konkretnej marki będzie nieintuicyjny lub skomplikowany, ale z drugiej strony indywidualne podejście i cechy szczególne rozwiązań konkretnego producenta przestaną mieć znaczenie.

Volvo, aby zapewnić użytkownikom takie same wrażenia, do jakich są przyzwyczajeni na swoich telefonach, ale dostosowane do interakcji w trybie głośnomówiącym podczas jazdy, wprowadzi również pakiet usług cyfrowych, który będzie dostępny dla wszystkich samochodów Volvo z systemem informacyjno-rozrywkowym opartym na systemie Android. Pakiet usług cyfrowych obejmuje dostęp do aplikacji i usług Google, aplikacji Volvo On Call i bezprzewodowej ładowarki do telefonu, a także wszystkich danych wymaganych do działania usług. Reasumując, użytkownicy uzyskają dostęp do aplikacji i usług Google, Asystenta Google, najpopularniejszej nawigacji opartej na Mapach Google oraz aplikacji samochodowych za pośrednictwem Google Play.

Volvo rozpoczyna dość aktywną kampanię unowocześniania swojej oferty. Ba! Informacja dotycząca systemów opartych na Androidzie zbiegła się w czasie z ogłoszeniem, że w pełni elektryczne Volvo XC40 Recharge będzie w przyszłości dostępne wyłącznie w Internecie, w ramach niedawno ogłoszonej nowej strategii handlowej. W jej ramach do 2030 roku Volvo ma stać się firmą produkującą w pełni elektryczne samochody, które będą dostępne wyłącznie w Internecie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.