Netflix z HDR na Android i iOS: lista obsługiwanych smartfonów

Netflix z HDR na Android i iOS: lista obsługiwanych smartfonów20.02.2020 16:34
Wybrane modele iPhone są w stanie wyświetlić filmy / seriale z Netflix w Dolby Vision, fot. Quote Catalog

Statystycznie najczęściej oglądamy Netflixa na aplikacjach Smart TV na naszych telewizorach. Jak wynika z raportu Conviva za czwarty kwartał 2019 roku, 55 proc. z nas właśnie tam ogląda filmy i seriale na VOD. Mimo, że urządzenia mobilne dzieli spory od nich dystans, bo na nich jedynie 24 proc. użytkowników takich serwisów konsumuje treści VOD, to jednak w zestawieniu Conviva daje im to drugie miejsce.

Niemniej skoro statystyki wykazują, że oglądamy filmy i seriale także tam, a wyświetlacze na smartfonach są coraz lepsze, dlaczego by nie pomyśleć o oglądaniu ich w najlepszej możliwej tam jakości?

Zestawienie najczęściej używanych urządzeń do oglądania treści VOD, fot. Conviva
Zestawienie najczęściej używanych urządzeń do oglądania treści VOD, fot. Conviva

Niezbędnym wymogiem do oglądania Netflixa w HDR na komórkach jest oczywiście abonament Premium, który kosztuje obecnie 52 zł. Tylko on gwarantuje dostęp do treści w 4K Ultra HD, z HDR / Dolby Vision i ewentualnie z dźwiękiem Dolby Atmos. Drugim warunkiem jest dostęp do internetu o minimum 25 Mbps przepustowości.

Nowo zapowiedziane plany mobilne, które są obecnie testowane dają jednak wyłącznie dostęp do treści w SD lub Full HD. Jeśli chcemy HDR-u na ekranie naszego smartfona / tabletu, nie uciekniemy od konieczności posiadania abonamentu Premium. Jeśli więc nadal jeteście zainteresowani Netflixem w takiej jakości, warto przyjrzeć się temu, jakie konkretne urządzenia mobilne go obsługują. Sam fakt posiadania ekranu z obsługą HDR10 czy Dolby Vision nie wystarczy. Musi on znaleźć się na liście kompatybilności z HDR10 / Dolby Vision Netflixa.

Aplikacja Netflix na systemie Android, fot. Google
Aplikacja Netflix na systemie Android, fot. Google

Netflix na Android z HDR / Dolby Vision

HDR10, domyślny format HDR, jaki oferuje Netflix jest szeroko dostępny na systemie Android. Na liście kompatybilnych modeli znajduje się wiele produktów firm Samsung, Sony, LG, a także Huawei. Wśród nich są takze pojedyczne modele smartfonów Razer, Xiaomi, OnePlus oraz Google.

Google Pixel 3 and 3 XLHonor 10Honor PlayHuawei Mate 10 ProHuawei Mate 20Huawei P20Huawei P30 i P30 ProLG G6LG G7LG G7 OneLG Q9 OneLG X5LG V30LG V35LG V40One Plus 7 and 7 ProRazer PhoneRazer Phone 2Samsung Galaxy Note 8Samsung Galaxy Note 9Samsung Galaxy Note 10Samsung Galaxy Tab S3Samsung Galaxy Tab S4Samsung Galaxy Tab S6Samsung Galaxy S9, S9+Samsung Galaxy S10, S10e, S10+Sony Xperia 1Sony Xperia XZ PremiumSony Xperia XZ1Sony Xperia XZ2Sony Xperia XZ2 PremiumSony Xperia XZ3Xiaomi Mi 9T i Mi 9T ProXiaomi Redmi K20 i K20 ProJeśli natomiast chodzi o Dolby Vision, obsługuje go wyłącznie jeden model i jest nim LG G6, który jednocześnie potrafi wyświetlać zawartość w HDR10.

Netflix na iPadzie, fot. YTCount / Unsplash
Netflix na iPadzie, fot. YTCount / Unsplash

Netflix na iOS z HDR / Dolby Vision

Urządzenia mobilne z iOS w aplikacji Netflix obsługują natomiast wyłącznie HDR w formacie Dolby Vision. Do odtwarzania zawartości w DV potrzebny jest:

iPad Pro (2. generacja lub wyższy)iPhone 8 lub wyższy)[frame]Klient Netflix na Androida i iOS jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.[/frame]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.