Od nich zależy jakość urlopu. Korzystamy średnio z 27 aplikacji

Od nich zależy jakość urlopu. Korzystamy średnio z 27 aplikacji14.07.2022 13:48
Smartfon na wakacje. Potrzebujemy wielu aplikacji na telefon
Źródło zdjęć: © Getty Images | SusPons

Cyfryzacja postępuje. Coraz częściej i coraz chętniej korzystamy z aplikacji na smartfony. Nawet podczas urlopów. Z przeprowadzonych w tym roku badań wynika, że potrzebujemy średnio 27 aplikacji na czas wypoczynku.

Firma AppDynamics, będąca częścią Cisco, przeprowadziła badania na temat wykorzystywania aplikacji na smartfony podczas urlopu. Okazuje się, że coraz trudniej funkcjonować nam bez dostępu do usług cyfrowych, nawet w okresie, kiedy staramy się odpocząć od codzienności.

Wyniki badań mogą szokować. Wskazują one bowiem, że do zorganizowania urlopu potrzebujemy średnio 27 różnych aplikacji. Korzystamy z nich w różnych fazach - począwszy od planowania, przez podróż, rezerwację biletów i samo spędzanie urlopu w miejscu docelowym. Każdy z etapów jest wspomagany przez usługi cyfrowe i aplikacje.

56 proc. badanych twierdzi, że na podczas urlopu nie będzie korzystać z żadnych papierowych biletów i będzie w pełni polegać na odpowiednich aplikacjach podróżnych, portfelach cyfrowych i poczcie elektronicznej. 82 proc. ankietowanych skorzysta z aplikacji, by potwierdzić swój status zdrowotny związany z COVID-19.

Dla 74 proc. osób aplikacje i usługi cyfrowe odgrywają kluczową rolę w doświadczeniach z wakacji. Jednocześnie od czasu pandemii koronawirusa jesteśmy coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o działanie aplikacji.

Z przeprowadzonych badań wynika, że 71 proc. badanych uważa, że awaria używanej przez nich aplikacji podróżniczej zakłóci ich wakacje. 42 proc. badanych odpowiedziało natomiast, że mogłoby to zrujnować całą podróż. Niemal tyle samo osób wyraża podobne zdanie na temat aplikacji do obsługi dokumentacji podróżnej i płatności. Ich awarie mogą zepsuć wakacje całkowicie.

Zadziwiać może fakt, że 57 proc. badanych uważa, że sprawnie działające aplikacje i usługi cyfrowe są warunkiem zapewnienia dzieciom rozrywki podczas wakacji. Bez nich mogą mieć one złe nastroje. Jak widać, aplikacje odgrywają istotną rolę nie tylko w kwestiach organizacyjnych, ale też w zapewnianiu atrakcji podczas wyjazdów.

Niska tolerancja na błędy przejawia się w wynikach badań. Dla 39 proc. aplikacja, która będzie działać źle na etapie planowania, rezerwacji lub podróży, jest skreślona. Osoby te natychmiast zaczną korzystać z innej.

Ciekawy jest fakt, że tylko 9 proc. badanych stwierdziło, że mogłoby skontaktować się z firmą odpowiedzialną za stworzenie aplikacji. To zaś oznaczałoby, że firmy wcale nie muszą mieć świadomości o tym, jakie błędy pojawiają się podczas korzystania z aplikacji.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.