WhatsApp nie działa. Problemy w całym kraju (aktualizacja)

WhatsApp nie działa. Problemy w całym kraju (aktualizacja)25.10.2022 09:58
Awaria WhatsAppa
Źródło zdjęć: © downdetector

WhatsApp ma awarię, w wyniku której nie da się wysyłać wiadomości. Problem jest masowo zgłaszany przez użytkowników z całego kraju. W tym momencie trudno powiedzieć, kiedy usterka może zostać rozwiązana.

WhatsApp nie działa w tysiącach smartfonów Polaków - wynika ze zgłoszeń, które do serwisu downdetector spływają od godziny 9:00. Najwięcej raportów o błędzie pojawiło się m.in. z Warszawy, Krakowa, Katowic i Trójmiasta. Od niespełna godziny awarię WhatsAppa zgłosiło ponad 5,5 tys. osób.

Wszystko wskazuje więc na to, że awaria WhatsAppa ma po prostu charakter ogólnopolski. W redakcji także potwierdziliśmy, że obecnie nie ma możliwości wysyłania nowych wiadomości. Komunikator nie pokazuje symbolu skutecznego przesłania zdjęcia czy tekstu, nie mówiąc już o dalszych etapach przesyłania treści.

Awaria WhatsAppa, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria WhatsAppa
Źródło zdjęć: © downdetector

Awaria ma jednak różne oblicza. Co ciekawe, niektórzy użytkownicy WhatsAppa w praktyce mogą wysyłać wiadomości (choć według informacji w komunikatorze - nie są wysyłane), a adresat je dostaje. W jednym z przypadków, które zaobserwowaliśmy, odpowiedzi na tak otrzymane wiadomości nie udało się już jednak wysłać. Innymi słowy - WhatsApp nie działa lub działa nieprzewidywalnie.

Na tę chwilę trudno powiedzieć, jak długo WhatsApp nie będzie działać. Awaria ma w praktyce charakter ogólnoświatowy, bo podobne problemy odnotowano także m.in. w Stanach Zjednoczonych. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować publikację, by informować o kolejnych etapach usuwania awarii.

Aktualizacja, godz. 11:25

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, awaria WhatsAppa powinna być już rozwiązana. Liczba zgłoszeń spada lawinowo i na tę chwilę można już założyć, że problemy nie występują. W redakcji także zauważyliśmy, że WhatsApp wrócił do dawnej formy i wiadomości można już swobodnie wysyłać.

Zobacz też: Czy warto kupić smartfon Xiaomi 12T Pro

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.