Windows Phone traci: nowe modele i brak opłat licencyjnych nie przynoszą rezultatów

Windows Phone traci: nowe modele i brak opłat licencyjnych nie przynoszą rezultatów29.10.2014 13:50
Redakcja

Pomimo starań Microsoftu,w Europie spada udział platformy Windows Phone. Pieniądze wpompowanew promocję tego systemu, wypuszczanie na rynek nowych urządzeń, awreszcie zupełne przejęcie działu mobilnego Nokii wydają się nieprzynosić oczekiwanych rezultatów. Choć spadki nie są ogromne, to wobliczu nowych, niedawno zaprezentowanych modeli i zniesienia opłatlicencyjnych zmuszają do zadawania pytań o to, czy korporacjafaktycznie podąża dobrą drogą.

Statystyki sprzedaży iudziału na rynku z ostatnich trzech miesięcy opublikowała firmaKantarWorldpanel ComTech. Wynika z nich, że w przypadku dużych krajóweuropejskich, Windows Phone trzyma się dobrze jedynie we Włoszech.Zyskał tam 1,5 punktu procentowego względem roku ubiegłego, jestrównież drugą najpopularniejszą platformą z udziałem na poziomie15,2% (pierwszy jest Android okupujący aż 71,8% rynku). Jeżeliweźmiemy pod uwagę także inne kraje, takie jak Niemcy, Francja,Wielka Brytania i Hiszpania, to zobaczymy z kolei spadek o 0,3 punktaprocentowego. Wygląda na to, że nowe Lumie nikogo nie porywają, atanie modele wypuszczane przez różnych producentów za sprawązniesionych opłat licencyjnych nie cieszą się takim zainteresowaniem,jak sprzęt z systemem Google. Ten natomiast jedynie się umacnia.

Niestety przeciwkoplatformie Microsoftu są także inne statystyki. Według firmy adduplexzajmującej się dystrybucją reklam, obecny udział Windows Phone 8.1wśród wszystkich urządzeń z tym systemem wynosi jedynie 46,7%. Biorącpod uwagę, że jedną z głównych zalet tej platformy ma być niska, lubw zasadzie żadna fragmentacja, dane te wydają się ją całkowicieobalać. Pod kontrolą Windows Phone 8.0 pracuje jeszcze aż 36,8%urządzeń, co świadczy o tym, że nie wszyscy użytkownicy otrzymaliaktualizacje, lub ich przebieg jest bardzo problemowy. Oczywiściewiele do powiedzenia mają tutaj operatorzy, przez których opóźnieniazdarzają się nawet na WP. Zauważmy również, że najlepiej sprawawygląda na urządzeniach marki Nokia, te od pozostałych producentównie mogą liczyć na tak szybkie i fachowce wsparcie, co dobitniepokazała choćby kwestia nieszczęsnego modelu HTC 8S.

Co ciekawe, według tychsamych statystyk, swój udział w ostatnim czasie powiększył... WindowsPhone 7.x. Obecnie pod jego kontrolą znajduje się 16,6% urządzeń.Wiele osób po wprowadzeniu WP8 wieszczyło mu szybką śmierć. Tymczasemmija już rok, a system nadal istnieje, w ciągu ostatniego miesiącajego udział zwiększył się natomiast o 1,4%. Oczywiście wątpliwe jest,aby za tę zmianę odpowiadali użytkownicy, którzy zdecydowali siępowrócić do starszego rozwiązania. Najprawdopodobniej zmiana wynika ztego, że starsze urządzenia trafiają na inne, rozwijające się rynki,a także do nowych użytkowników po niższych cenach niż nowe modele.Widać to po dużej popularności starszych modeli: Lumii 710, 610 i505. Te wyposażone w nową wersję są w zupełnym odwrocie, nie liczącoczywiście taniej Lumii 520.

Co może w tej sytuacjizrobić Microsoft? Przede wszystkim musimy zobaczyć, jakie będzieprzyjęcie nowych urządzeń, już pod marką Microsoft Lumia. O ile w USAbędą one mogły raczej liczyć na zainteresowanie, o tyle w Europie,która ciągle żyje legendą Nokii (co widać choćby po Polsce), może tobyć problem. Kolejnym jest tempo rozwoju Windows Phone. Producent coprawda wdraża do systemu kolejne, przydatne funkcje, ale dzieje sięto zbyt wolno. Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że platformaMicrosoftu jest ciągle w tyle, goni iOSa i Androida. Premiery nowychurządzeń z nową wersją zielonego robota, który wnosi ogromne zmiany imają zwiększyć jego wydajność, mogą WP jedynie zaszkodzić. Ratunkiembyć może okaże się Windows 10 – system, który ma działać nawielu urządzeniach jednocześnie, nie tylko komputerze czy smartfonie,ale także konsoli.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.