Yanosik wysyła dziwny komunikat. Prowadzi do nieskończonego ładowania

Yanosik wysyła dziwny komunikat. Prowadzi do nieskończonego ładowania16.02.2023 17:03
Yanosik wysyła dziwne powiadomienie
Źródło zdjęć: © Yanosik

Dziwne komunikaty w przeszłości pojawiały się już w aplikacji mBanku czy też Biedronki. Tym razem padło na Yanosika, który wysyła powiadomienie o treści "asadsd". Jego kliknięcie prowadzi do strony, która ładuje się w nieskończoność.

Yanosik to popularna aplikacja dla kierowców, która umożliwia im dzielenie się informacjami o sytuacjach na drodze, w tym o wypadkach, kontrolach drogowych i różnych utrudnieniach. Jednak w ostatnim czasie użytkownicy Yanosika mogli zauważyć dziwny komunikat wysyłany przez aplikację, który ma się nijak do typowych powiadomień.

Dziwne powiadomienie w Yanosiku, Źródło zdjęć: © dobreprogramy.pl
Dziwne powiadomienie w Yanosiku
Źródło zdjęć: © dobreprogramy.pl

Mianowicie w pasku powiadomień ok. godz. 13:20 pojawia się wiadomość o pozbawionej sensu treści "asadsd". Wejście w komunikat standardowo otwiera aplikację Yanosik, po czym przekierowuje użytkownika na stronę, która najzwyczajniej nie chce się załadować. Najprawdopodobniej jest to błąd aplikacji związany z pracami nad jej rozwojem. Jednak Yanosik nie odniósł się na razie do dziwnego komunikatu.

Powiadomienie PUSH z Yanosika (czyli takie, które pojawiają się w panelu górnym smartfonu) to najpewniej efekt niefrasobliwości programistów. Testując zmiany w nowej wersji aplikacji, musieli przypadkowo wprowadzić je na tzw. proda, czyli środowisko produkcyjne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dziwne komunikaty w innych aplikacjach

Podobna sytuacja miała miejsce w 2020 r. w przypadku mBanku. Jego klienci otrzymali wówczas kilka komunikatów okraszonych podpisem "wiadomość testowa". Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku, przyznał wtedy na Twitterze, że doszło do błędu i przeprosił za niedogodności.

Natomiast w 2022 r. dziwne komunikaty były wysyłane przez aplikację Biedronki. Niektórzy użytkownicy otrzymali ich mniej, inni więcej, lecz prawdopodobnie wysłano łącznie cztery komunikaty, o treści "p2" (dwukrotnie), "pusca" i "puszka". Przedstawiciele Biedronki również przyznali, że doszło do ludzkiej pomyłki, przez co test aplikacji odbył się w niewłaściwym środowisku.

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.