Android sprzedaje się najlepiej. Tracą na tym inni, również Windows Phone

Android sprzedaje się najlepiej. Tracą na tym inni, również Windows Phone01.08.2014 11:55
Android sprzedaje się najlepiej. Tracą na tym inni, również Windows Phone
Redakcja

Firma Strategy Analytics zajmująca się tworzeniem analiz i badaniem rynku opublikowała ciekawy raport na temat sprzedaży smartfonów na świecie. Android zdecydowanie dominuje, ale to prawdę mówiąc było do przewidzenia patrząc, jak producenci zalewają rynek kolejnymi urządzeniami z tym systemem na pokładzie. Powody do niezadowolenia ma Microsoft, bo jego Windows Phone wypadł dosyć słabo. Niestety nie pomagają tutaj ogromne ilości pieniędzy wpompowywane w system, oraz jego intensywne rozwijanie – sprzedaż jest gorsza niż przed rokiem.

Według badań, wzrost sprzedaży smartfonów systematycznie spada. Może zabrzmieć to dziwnie, ale jest jak najbardziej logiczne – co roku sprzedaje się ich coraz więcej, niemniej tempo tego wzrostu jest coraz wolniejsze: zmiana z 2012 na 2013 wynosiła aż 49%, obecnie to już tylko 27%. Wynika to z kilku czynników, sytuacja wygląda różnie na innych rynkach: Ameryka Północna i Europa stabilizują się, rynki są bowiem nasycone i nowości nie są tak ochoczo przyjmowane. W górą idą słupki odpowiedzialne za ujęcie Afryki i Azji. Przede wszystkim Indie i Chiny to kraje, w których notuje się ogromny wzrost zainteresowania tego typu urządzeniami.

350110809344731073

Ciekawie wyglądają informacje dotyczące sprzedaży urządzeń wyposażonych w konkretny system operacyjny. Zdecydowanym liderem jest Android, bo aż 85 procent urządzeń sprzedawanych w drugim kwartale tego roku działała właśnie pod jego kontrolą. W ubiegłym roku było to także niemało, bo 80 procent. Skoro Android zyskał, ktoś inny musiał stracić... a straciły wszystkie inne liczące się systemy. Udział w sprzedaży iOS od Apple spadł z 13,4 do 11,9 procenta, Microsoft ze swoim Windows Phone to zmiana z 3,8 na 2,7 procenta. Najmocniej zmianę odczuło Blackberry, które trapione problemami finansowymi i dostarczające na rynek tylko niewielką ilość modeli skurczyło się z 2,4 do zaledwie 0,6 procenta.

Gdy przejdziemy z procentów do liczb, widać jaką skalę ma ten przemysł: drugi kwartał to aż 249 milionów urządzeń z Androidem, jakie trafiły do konsumentów. Apple w tym samym czasie sprzedało ich „tylko” 35 milionów. Microsoft ma powody do narzekania, bo pomimo wypuszczenia kolejnych modeli, pomimo aktualizowania systemu i dodawania do niego nowych funkcji i wreszcie pomimo zniesienia opłat licencyjnych, notuje spadek z niemal 9 milionów w ubiegłym roku do 8 milionów obecnie. System ten rozwija się bardzo dynamicznie, stanowi platformę stabilną i dla większości użytkowników w pełni wystarczającą, a jednak sprzedaży nie udaje się podnieść na odpowiednie poziomy.

Na rynku istnieją co prawda inne platformy, ale nie są one zbyt popularne. Dla przykładu Firefox OS oprócz Ameryki Południowej w zasadzie się nie liczy i nie jest w stanie zaistnieć w statystykach. Póki co pozycja Androida wydaje się nie do zachwiania, ale przypomnijmy, że jeszcze kilka lat temu można było mówić o dominacji Nokii, która obecnie znaczy niewiele. Dotychczasowe próby wybicia się ponad systemy od Apple i Google nie są udane, nawet przy wielkich inwestycjach finansowych, niemniej na tak dynamicznie rozwijającym się rynku nic nie jest wykluczone.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (169)