Asystent Google wsparciem pracowników infolinii – sposób na niecierpliwych klientów?

Asystent Google wsparciem pracowników infolinii – sposób na niecierpliwych klientów?

Asystent Google jako pierwszy kontakt na infolinii – być może w przyszłości (depositphotos)
Asystent Google jako pierwszy kontakt na infolinii – być może w przyszłości (depositphotos)
Oskar Ziomek
07.07.2018 11:45, aktualizacja: 07.07.2018 14:03

W Internecie pojawiły się głosy o nowym zastosowaniu Asystenta Google, a konkretnie funkcji Google Duplex, którą po raz pierwszy zaprezentowano podczas tegorocznej konferencji I/O. Chodzi o nowe umiejętności Asystenta, który zdolny jest w imieniu użytkownika rezerwować usługi – wykonywać telefony do sprzedawców, a następnie rozmawiać z nimi jak człowiek.

I choć jak na razie prezentacje konsekwentnie wskazują, że Duplex przyda się w zasadzie wyłącznie do rezerwacji stolika w restauracji i wizyty u fryzjera, to nietrudno wskazać inne obszary, gdzie mógłby się sprawdzić równie dobrze. Jak poinformowano między innymi na łamach serwisu Quartz, Google Duplex mógłby zastąpić pracowników różnego rodzaju infolinii, a pierwsze testy miały się już zacząć.

Informacja została jednak szybko sprostowana jednoznacznym oświadczeniem Google – aktualnie funkcja Duplex rozwijana jest wyłącznie pod kątem indywidualnego klienta i nie są toczone żadne testy, które miałyby wykazać jej przydatność w firmach. Na tę chwilę sytuacja jest więc jasna, ale warto zwrócić uwagę, że Asystent faktycznie mógłby się dobrze sprawdzić, jako osoba pierwszego kontaktu właśnie na infoliniach. Klienci dzwoniący z reklamacjami mogliby choć trochę rozładować nerwy już na etapie wyboru właściwego tematu rozmowy.

Prezentacja nowych możliwości Asystenta podczas Google I/O 2018.
Prezentacja nowych możliwości Asystenta podczas Google I/O 2018.

Dialog z Asystentem byłby mimo wszystko ciekawszy i mniej szablonowy od słuchania nagrania, a następnie wybierania tematu rozmowy przyciskami na klawiaturze telefonu. Asystent mógłby więc zebrać od klienta niezbędne do rozmowy informacje, a następnie przekazać rozmowę właściwej osobie – żywemu człowiekowi.

Na koniec warto przypomnieć, że Google Duplex jest póki co tylko w fazie testów, które ograniczono do niewielkiej grupy użytkowników. Wiele aspektów jest jeszcze z pewnością dopracowywanych, bo dopiero niedawno okazało się, że automat będzie się przedstawiać, by uprzedzić rozmówcę, że nie mówi do niego żywa istota.

Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy Duplex będzie na tyle dopracowaną funkcją, by trafić do pierwszych urządzeń. Nie ulega jednak wątpliwości, że gdy już się to stanie, Asystent zacznie być testowany także pod kątem zastosowań w firmach. Możliwe więc, że kiedyś faktycznie wesprze pracowników infolinii.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)