Autoryzacja mobilna w oddziałach mBanku przyspiesza obsługę klientów

Autoryzacja mobilna w oddziałach mBanku przyspiesza obsługę klientów

Autoryzacja mobilna w oddziałach mBanku przyspiesza obsługę klientów
07.11.2017 14:03

mBank wprowadził możliwość mobilnej autoryzacji zleceń realizowanych nie tylko przez Internet, ale także w placówkach. Dzięki temu obsługa transakcji bankowych jest szybsza średnio o 15%, do tego dochodzi oszczędność papieru i wygoda – nie trzeba pilnować papierowego potwierdzenia transakcji po wyjściu z placówki.

Autoryzacja mobilna w mBanku była testowana od jesieni ubiegłego roku, a od kwietnia jest dostępna dla wszystkich. Operacje zlecane za pośrednictwem bankowości internetowej są potwierdzane nie SMS-em, jak bywa to w bardziej tradycyjnych systemach, ale w swojej aplikacji mobilnej. Popularność tego rozwiązania rośnie, stąd decyzja wprowadzeniu go także do placówek.

Za autoryzacją mobilną przemawia nie tylko wygoda, ale też bezpieczeństwo. Klienci nie muszą przepisywać haseł jednorazowych z SMS-ów (a wcześniej z kart ze zdrapkami). Nie można też przechwycić ich w inny sposób, na przykład złośliwą aplikacją mobilną. Komunikacja między aplikacją mobilną mBanku a serwisem transakcyjnym zabezpieczona jest szyfrowaniem SSL/TLS 1.2 oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz tego kanału. Ma to gwarantować pełną poufność i autentyczność powiadomienia autoryzacyjnego. Wszystkie szczegóły operacji przetwarzane przez aplikację mobilną chronione są przed nieautoryzowanym dostępem, na przykład ze złośliwej aplikacji.

Poza mBankiem autoryzację mobilną transakcji oferują także inne banki, jak ING Bank Śląski, a kolejne planują wdrożenie. Na pewno niebawem otrzymają ją klienci PKO BP.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)