Chmura Adobe ma już milion użytkowników, firma bierze się teraz za sprzęt dla grafików

18.09.2013 14:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po raz pierwszy od rozpoczęcia swojej działalności, Adobe Systemszajmie się sprzętem komputerowym. Chwaląc się pozyskaniem pierwszegomiliona abonentów chmury Adobe Creative Cloud, firma poinformowałateż o zamiarze wprowadzenia na rynek podłączonego do chmury pióraoraz cyfrowej linijki już w pierwszej połowie 2014 r.Wieści o pracach nad tymi urządzeniami pojawiły się już wcześniej,podczas konferencji AdobeMAX 2013, wtedy jednak przedstawiano je jeszcze jako eksperymentyna drodze do analogowej przyszłości.Teraz Adobe ujawniło, że zarówno „Project Mighty”, czyliinteligentne piórko do rysowania, jak i „Project Napoleon”,towarzysząca mu linijka, zostały już zbudowane przez firmę Adonit,znaną z produkcji rozmaitych gadżetów do urządzeń mobilnych.[img=adobehardware]Zarówno pióro jak i linijka mająwspółdziałać z iPadem, a pełnię swoich możliwości pokazywać popodłączeniu do Adobe Creative Cloud. Pióro pozwala na rysowanie liniio grubości zależnej od siły nacisku, a także wykonywanie innychoperacji graficznych, wybieranych z palety narzędzi wyświetlanej ponaciśnięciu przycisku u jego podstawy, zaś linijka po umieszczeniu naekranie wywołuje prowadnice, pozwalające na precyzyjne rysowanielinii prostych. Oba urządzenia łączą się z tabletem Apple'a przezBluetooth. Urządzeniom będą towarzyszyły nowe aplikacje, ProjectParallel i Project Contour, przypominające narzędzie Kuler dokomponowania palet, ale służące do budowania bibliotek kształtów.[img=adobe-mighty][join][img=adobe-napoleon]Co skłoniło jedną znajważniejszych software'owych firm na świecie do zajęcia sięsprzętem? Michael Gough, wiceprezes doświadczenia projektowania wAdobe, wyjaśnia, że zmienili się sami klienci firmy. Ci korzystającyz Photoshopa i Illustratora profesjonaliści nagle stali się mobilni,nastawieni na tworzenie we współpracy z innymi, na wykorzystaniesetek różnych narzędzi – i Adobe dopasowało się do nich.Pojawiła się też druga grupaklientów, określana jako pokolenie Instagramu. Sąto ludzie, którzy dzięki cyfrowym narzędziom i cyfrowymdoświadczeniom odkrywają, że są kreatywni. Adobe musitworzyć usługi i narzędzia, które pozwolą ludziom tym nawiązaćkontakt ze swoją kreatywnością –wyjaśnił Gough.Nie ma jednak co liczyć na to, żegadżety od Adobe będą tanie – na początku firma chce sięskoncentrować na profesjonalistach, a ceny mają to odzwierciedlać.Dlatego też takie kwestie jak np. wsparcie dla Androida czy Windowszostały zepchnięte na dalszy plan (najwyraźniej w świecie Adobeprofesjonaliści to użytkownicy sprzętu Apple).Adobe Systems poinformowało też,że jest bardzo zadowolone z zakończenia sprzedaży „pudełkowych”aplikacji i przejścia na model subskrypcji oprogramowania i usług.Model ten pozwala nam dopasować się do wymagańwspółczesności znacznie lepiej, niż byłby kiedykolwiek w staniezrobić to stary model –stwierdził Scott Morris, dyrektor marketingu Adobe. Podkreślił przytym, że dzięki zmianom tym produkty Adobe stały się atrakcyjniejszenie tylko dla projektantów, ale także dla deweloperów, sięgających podostępny za darmo w chmurze Adobe pakiet narzędzi Edge. Przekłada sięto na liczbę subskrybentów – w ciągu ostatnich trzech miesięcy,abonament w Creative Cloud wykupić miało ponad trzysta tysięcy osób.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)