Facebook wypomina 30-procentową marżę Apple. App Store zablokowało komunikat

Strona głównaFacebook wypomina 30-procentową marżę Apple. App Store zablokowało komunikat
28.08.2020 10:16
Tim Cook / Mark Zuckerberg, fot. Justin Sullivan, Chip Somodevilla / Getty Images
Tim Cook / Mark Zuckerberg, fot. Justin Sullivan, Chip Somodevilla / Getty Images

Apple zablokowało komunikat Facebooka, w którym potentat social media informuje, że Apple będzie pobierać 30 procent opłat za mikropłatności w aplikacji. Informacja pojawiła się w sklepie App Store przy najnowszej aktualizacji aplikacji Facebook.

bErdaJSJ

Apple twierdzi, że Facebook naruszył zasady sklepu App Store. Jaki jest tego oficjalny powód? Zasypywanie użytkownika "nieistotnymi" informacjami.

Mikropłatności, o jakich tutaj mowa to możliwość kupowania biletów przez Facebooka na różnego rodzaju wydarzenia odbywające się online. Według warunków użytkowania sklepu App Store, wszystkie płatności wewnątrz aplikacji przechodzą przez system płatności Apple i zgodnie z własnym regulaminem, firma pobiera za to 30 procent marży.

Facebook chciał osiągnąć porozumienie z Apple, przekonując krezusa rynku mobilnego do tego, aby przekazał ten 30-procentowy podatek na rzecz organizatorów wydarzeń. Amerykańska korporacja jednak odmówiła.

Tak czy inaczej, nowa funkcjonalność w Facebooku już jest dostępna, ale komunikat o pobieraniu przez Apple 30-procentowej marży już zniknął. Firma Zuckerberga nie ma zamiaru się jednak poddawać i planuje znaleźć sposób, aby zakomunikować ten fakt użytkownikom aplikacji.

bErdaJSL

Dlaczego Facebookowi tak na tym zależy, aby o tym poinformować? "Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, powinniśmy mieć opcję do przekazania informacji o tym, dokąd wędrują pieniądze dla małych biznesów" (Apple reklamuje specjalne programy dla małych biznesów – przyp. red.).

Ostatnimi czasy relacje na linii Facebook - Apple są niezwykle napięte. Niedawno informowaliśmy o tym, jak firma Marka Zuckberga wyraziła ogromne niezadowolenie z powodu zmian prywatności w nadchodzącym systemie iOS 14. Uderzą one w możliwość wyświetlania reklam przez Facebooka.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
bErdaJTH