Fala powiadomień na Facebooku. Musisz podjąć decyzję
Facebook pyta użytkowników, czy może przetwarzać dane na potrzeby reklam. W aplikacji w smartfonie można zobaczyć powiadomienie, którego nie da się ominąć. Wszystko wskazuje na to, że Facebook uruchomił kolejną falę wysyłania takich formularzy do użytkowników. Jakie są opcje?
Facebook ruszył z kolejną falą powiadomień w aplikacji, które wymuszają przejście przez krótki formularz związany z przetwarzaniem danych na potrzeby reklam. Niektórzy użytkownicy Facebooka mogli zobaczyć taką konieczność już dużo wcześniej (licząc nawet w miesiącach), ale inni widzą takie powiadomienia po raz pierwszy. Co do zasady każdy ma tutaj dwie opcje do wyboru i decyzji nie da się pominąć albo odłożyć w czasie na później - formularz trzeba uzupełnić, by dalej korzystać z aplikacji w telefonie.
Użytkownicy, którzy chcą korzystać z Facebooka za darmo, muszą wyrazić zgodę na dalsze przetwarzanie danych na potrzeby dopasowywania reklam. Alternatywą jest przejście na model subskrypcyjny Facebooka za niespełna 40 złotych miesięcznie, w przypadku czego profilowanie użytkownika nie występuje. Wówczas użytkownik nie zobaczy reklam w serwisie - i to nie tylko na Facebooku, ale i przy okazji Instagramie.
Oczywiście podjęcie decyzji - choć w danej chwili po wyświetleniu powiadomienia na cały ekran w telefonie - jest konieczne, to nie jest ono wiążące na zawsze. Decyzję można w każdej chwili świadomie zmienić, choć wyobrażamy sobie w redakcji, że znakomita większość użytkownik ów wybierze opcję darmową z reklamami, mimo ewentualnych uwag co do zakresu przetwarzania danych o użytkowniku Facebooka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Test Hisense 65U78Q PRO - najlepszy telewizor dla graczy do 6000 zł?
Użytkownicy, którzy muszą odpowiedzieć na pytanie Facebooka w aplikacji, przy okazji mają szansę zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi przetwarzania danych w reklamach. Dodatkowe ustawienia w tym zakresie dostępne są w Preferencjach reklam, do których można się dostać m.in. z poziomu skrótu na końcu kwestionariusza, o którego uzupełnienie prosi Facebook w aplikacji.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl