Fala powiadomień na Facebooku. Musisz podjąć decyzję

Facebook pyta użytkowników, czy może przetwarzać dane na potrzeby reklam. W aplikacji w smartfonie można zobaczyć powiadomienie, którego nie da się ominąć. Wszystko wskazuje na to, że Facebook uruchomił kolejną falę wysyłania takich formularzy do użytkowników. Jakie są opcje?

Facebook wzywa do wypełnienia formularza
Facebook wzywa do wypełnienia formularza
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Facebook ruszył z kolejną falą powiadomień w aplikacji, które wymuszają przejście przez krótki formularz związany z przetwarzaniem danych na potrzeby reklam. Niektórzy użytkownicy Facebooka mogli zobaczyć taką konieczność już dużo wcześniej (licząc nawet w miesiącach), ale inni widzą takie powiadomienia po raz pierwszy. Co do zasady każdy ma tutaj dwie opcje do wyboru i decyzji nie da się pominąć albo odłożyć w czasie na później - formularz trzeba uzupełnić, by dalej korzystać z aplikacji w telefonie.

Użytkownicy, którzy chcą korzystać z Facebooka za darmo, muszą wyrazić zgodę na dalsze przetwarzanie danych na potrzeby dopasowywania reklam. Alternatywą jest przejście na model subskrypcyjny Facebooka za niespełna 40 złotych miesięcznie, w przypadku czego profilowanie użytkownika nie występuje. Wówczas użytkownik nie zobaczy reklam w serwisie - i to nie tylko na Facebooku, ale i przy okazji Instagramie.

Wybór preferencji reklam na Facebooku
Wybór preferencji reklam na Facebooku
Wybór preferencji reklam na Facebooku
Wybór preferencji reklam na Facebooku

Oczywiście podjęcie decyzji - choć w danej chwili po wyświetleniu powiadomienia na cały ekran w telefonie - jest konieczne, to nie jest ono wiążące na zawsze. Decyzję można w każdej chwili świadomie zmienić, choć wyobrażamy sobie w redakcji, że znakomita większość użytkowników wybierze opcję darmową z reklamami, mimo ewentualnych uwag co do zakresu przetwarzania danych o użytkowniku Facebooka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test Hisense 65U78Q PRO - najlepszy telewizor dla graczy do 6000 zł?

Użytkownicy, którzy muszą odpowiedzieć na pytanie Facebooka w aplikacji, przy okazji mają szansę zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi przetwarzania danych w reklamach. Dodatkowe ustawienia w tym zakresie dostępne są w Preferencjach reklam, do których można się dostać m.in. z poziomu skrótu na końcu kwestionariusza, o którego uzupełnienie prosi Facebook w aplikacji.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
internetbezpieczeństwooprogramowanie

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (17)