Google AdWords rezygnuje z Flasha – HTML5 coraz bardziej popularny

Google AdWords rezygnuje z Flasha – HTML5 coraz bardziej popularny26.02.2015 17:24
Google AdWords rezygnuje z Flasha – HTML5 coraz bardziej popularny

Rezygnacja z osadzania na stronach internetowych obiektów stworzonych we Flashu jest coraz częściej zauważalną tendencją. Dotyczy to także działań na dużą skalę, czego najwyraźniejszym przykładem jest oczywiście domyślny odtwarzacz w serwisie YouTube w całości napisany w HTML5. Wśród liderów branży IT Google zdaje się być w tej kwesti pionierem – z Flasha na rzecz HTML5 migruje także platforma AdWordsDecyzja o migracji dotyczy usługi reklamowej Google AdWords. Od wczoraj trwa proces konwersji flashowych reklam w AdWords do HTML 5. Odbywa się ona w pełni automatycznie, objęte zostaną nią zarówno już istniejące, jak i nowe kampanie. Skonwertowane zostaną wszystkie pliki flash, niezależnie od tego czy zostały zaimportowane przez AdWords, AdWords Editor czy też w inny sposób. Migracji nie da się zatem w żaden sposób uniknąć.

350131847856089025

Głównym powodem takiej decyzji jest możliwość wyświetlania kampanii reklamowych na wszystkich przeglądarkach w większej liczbie urządzeń, gdyż użytkownik zobaczy reklamę niezależnie od tego czy posiada one zainstalowaną wtyczkę flash. Jest to szczególnie ważne w przypadku urządzeń mobilnych – Google w ten sposób powiększa zasięg kampanii o wszystkich użytkowników, których smartfony lub tablety nie wyświetlają plików SWF.

Można przyjąć, że popularność rozwiązań opartych HTML5 w najpopularniejszych aplikacjach i usługach będzie rosła. W porównaniu do Flasha mają one być szybsze, stabilniejsze i kompatybilne z większą ilością urządzeń. W opozycji do tych argumentów może stać popularność firefoksowego rozszerzenia YouTube Flash Player, o którym pisaliśmy tydzień temu. Od tego czasu program przywracający flashowy odtwarzacz na YouTube został pobrany kolejne 25 tysięcy razy.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (45)