Google AdWords rezygnuje z Flasha – HTML5 coraz bardziej popularny

Strona głównaGoogle AdWords rezygnuje z Flasha – HTML5 coraz bardziej popularny
26.02.2015 17:24
Google AdWords rezygnuje z Flasha – HTML5 coraz bardziej popularny
bDYbluVy

Rezygnacja z osadzania na stronach internetowych obiektów stworzonych we Flashu jest coraz częściej zauważalną tendencją. Dotyczy to także działań na dużą skalę, czego najwyraźniejszym przykładem jest oczywiście domyślny odtwarzacz w serwisie YouTube w całości napisany w HTML5. Wśród liderów branży IT Google zdaje się być w tej kwesti pionierem – z Flasha na rzecz HTML5 migruje także platforma AdWordsDecyzja o migracji dotyczy usługi reklamowej Google AdWords. Od wczoraj trwa proces konwersji flashowych reklam w AdWords do HTML 5. Odbywa się ona w pełni automatycznie, objęte zostaną nią zarówno już istniejące, jak i nowe kampanie. Skonwertowane zostaną wszystkie pliki flash, niezależnie od tego czy zostały zaimportowane przez AdWords, AdWords Editor czy też w inny sposób. Migracji nie da się zatem w żaden sposób uniknąć.

bDYbluUR
350131850171344329

Głównym powodem takiej decyzji jest możliwość wyświetlania kampanii reklamowych na wszystkich przeglądarkach w większej liczbie urządzeń, gdyż użytkownik zobaczy reklamę niezależnie od tego czy posiada one zainstalowaną wtyczkę flash. Jest to szczególnie ważne w przypadku urządzeń mobilnych – Google w ten sposób powiększa zasięg kampanii o wszystkich użytkowników, których smartfony lub tablety nie wyświetlają plików SWF.

Można przyjąć, że popularność rozwiązań opartych HTML5 w najpopularniejszych aplikacjach i usługach będzie rosła. W porównaniu do Flasha mają one być szybsze, stabilniejsze i kompatybilne z większą ilością urządzeń. W opozycji do tych argumentów może stać popularność firefoksowego rozszerzenia YouTube Flash Player, o którym pisaliśmy tydzień temu. Od tego czasu program przywracający flashowy odtwarzacz na YouTube został pobrany kolejne 25 tysięcy razy.

Udostępnij:
bDYbluVP