Google połączy pakiet Office z Google Docs za pomocą wtyczki

23.11.2010 14:45, aktual.: 23.11.2010 15:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Google pracuje nad darmową wtyczką Cloud Connect, umożliwiającą przesyłanie materiałów między pakietem Office firmy Microsoft i Google Docs.

Wtyczka jest obecnie w fazie zamkniętych testów. Mogą z niej korzystać osoby posiadające pakiet Office 2010. Narzędzie pozwala na synchronizację dokumentów między pakietem Microsoftu, a darmową aplikacją online firmy Google. W ten sposób tekst stworzony w Office jest automatycznie przesyłany do Google Docs. Wystarczy tylko zapisać plik. Po zainstalowaniu wtyczka będzie dostępna z poziomu wstążki w interfejsie pakietu Microsoftu. W przypadku pracy kilku osób nad dokumentem będzie można wybierać wersję ze zmianami, która ma być zapisana. Wtyczka będzie obsługiwać nie tylko Office 2010, ale także wcześniejsze wersje pakietu (2007 i 2003).

Jak czytamy na blogu firmy Google, zainteresowanie udziałem w testach wtyczki było tak duże, że Google był zmuszony do ograniczenia liczby uczestników. Obecnie można jedynie zapisać się na listę mailingową, na której będziemy informowani o postępie prac. Coloud Connect przeznaczony będzie przede wszystkim dla osób, które przyzwyczajone są do korzystania z pakietu Office, a chciałyby w łatwy sposób udostępniać dokumenty online. Google konkuruje z podobnym narzędziem wydanym przez Microsoft - Office Web Apps. Wprowadzenie wtyczki stało się możliwe dzięki zakupowi firmy DocVerse w marcu tego roku.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (12)
Zobacz także