Google wkracza na rynek oprogramowania

Google wkracza na rynek oprogramowania20.01.2005 18:35

Google, Inc., producent najpopularniejszej wyszukiwarkiinternetowej Google, wydał nową wersję programuPicasa, służącego do katalogowania zdjęć. Drobnych programów z pod znaku Google jest już na rynku kilka.Jednym z najbardziej znanych jest GoogleToolbar - dodatkowy pasek narzędziowy do przeglądarki InternetExplorer, umożliwiający m.in. szybkie wyszukiwanie, blokowaniepop-up'ów itp. Inne projekty, takie jak Google Deskbar, Google DesktopSearch czy Gmail Notifier sąjeszcze mało popularne i znajdują się dopiero w fazie wczesnegorozwoju. Patrząc jednak przez pryzmat tych narzędzi, wydawać by sięmogło, że firma koncentruje się wyłącznie na drobnych programachzwiązanych z wyszukiwaniem i przeglądarkami WWW. To, że decydenciGoogle mają jednak wyższe ambicje zasygnalizowało przejęcie w lipcuub.r. firmy Picasa, specjalizującej się w tworzeniu oprogramowaniado zarządzania cyfrowymi fotografiami i prezentacją ich wInternecie. Efektem jest nowa wersja flagowego programu firmy Picasa, o tejsamej nazwie. W odróżnieniu od innych programów "ze stajni" Google,nie jest to już malutkie narzędzie ale pełnowartościowy irozbudowany program, służący do katalogowania i przeglądania zdjęćna komputerze użytkownika. Picasa w sposób automatyczny wyszukujezbiory znajdujące się na dysku i pozwala na ich skatalogowanie,opisanie, nagranie w postaci prezentacji na CD, zarchiwizowanieitd. Najlepsze zdjęcia możemy wyróżnić symbolem gwiazdki. Programumożliwia podstawową obróbkę każdego zdjęcia (m.in. korekcję tzw.efektu czerwonych oczu i kilkanaście filtrów) i wyświetlazakodowane w formacie EXIF informacje o zdjęciu. W programie naciskpołożono na udostępnianie zbiorów innym użytkownikom - zdjęciamożna bezpośrednio z programu wysłać e-mailem, udostępnić zapośrednictwem komunikatora Hello lub umieścić na blogu Blogger. W odróżnieniu od wcześniejszych wersji, program jest obecniecałkowicie darmowy (zanim doszło do przejęcia firmy przez Google,Picasa kosztowała 30 dolarów). Ta polityka ma zapewne umocnićpozycję Google na rynku usług internetowych dla odbiorców masowych.Darmowy program do katalogowania zdjęć, mocno zintegrowany zkomunikatorem Hello i blogiem Blogger (których właścicielem równieżjest Google), powinien zwiększyć zainteresowanie tymi ostatnimi, cow efekcie może zaowocować wysokimi wpływami z reklamy. Dodatkowewpływy zapewnią też z pewnością firmy Walmart.com, Shutterfly,Snapfish i Ofoto (należący do Kodaka), które za pośrednictwemprogramu świadczą różne usługi (np. wydruk zdjęć) dla jegoużytkowników. Program Picasa znajduje się w dziale PROGRAMY -> Grafika ->Katalogowaniei obróbka zdjęć

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)