MAC proponuje zmiany: niższe rachunki, mniej spamu

17.09.2012 16:28, aktual.: 18.09.2012 12:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji poinformowało, że podkomisja nadzwyczajna zakończyła prace nad projektem nowelizacji prawa telekomunikacyjnego. W skład podkomisji wchodzili przedstawiciele firm z branży, Federacji Konsumentów, GIODO i izb branżowych i sporo ze zgłoszonych postulatów zostało uwzględnionych w projekcie. Nowelizacja ma rozwiązać między innymi kilka spraw związanych ze starciami na linii dostawca-abonent.

Nowelizacji wprowadzi do polskiego prawa przepisy dyrektywy unijnej nr 136 z 2009 r. dotyczącej praw obywateli o prywatności i łączności elektronicznej, dyrektywy nr 140 z 2009 r. w sprawie lepszych uregulowań prawnych o sieci i usługach łączności elektronicznej, uwzględnia postanowienia wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE dotyczącego zakazu tzw. sprzedaży wiązanej, a także zawiera zmiany mające na celu zapewnienie lepszej ochrony korzystającym z usług telekomunikacyjnych i ułatwiających prowadzenie działalności telekomunikacyjnej. Jednym słowem, ma być lepiej, łatwiej i bliżej Unii Europejskiej.

Obraz

Konsumentów najbardziej zainteresują zmiany dotyczące internetu mobilnego. Projekt nowelizacji ma nałożyć na operatorów obowiązek powiadomienia abonenta o przekroczeniu wybranego limitu transmisji danych — czyli operator będzie musiał powiadomić natychmiast o przekroczeniu limitu, który sobie wybierzemy. Ma to na celu oczywiście ochronę przed niespodziewanymi wysokimi rachunkami, które grożą za nieopatrzne wykorzystanie kilku kilobajtów więcej, niż mamy w abonamencie.

Inne udogodnienia to na przykład wprowadzenie regulacji z zakresu Green ICT, czyli promowanie umów zawieranych drogą elektroniczną jako równorzędnych z zawartymi „na papierze”. Czas na rozpatrzenie wniosku abonenta zostanie skrócony do jednego dnia roboczego, a użytkownicy mają być lepiej chronieni przed wszelkim spamem. Na liście znajduje się także na przykład zapewnienie łatwiejszego dostępu do usług osobom niepełnosprawnym czy uruchomienie numeru alarmowego umożliwiającego zgłoszenie zaginięcia dziecka — 116000 — jako również promowanie innych numerów rozpoczynających się od 116, które mają służyć społeczeństwu jako infolinie, telefony zaufania lub telefony alarmowe.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)